Współpraca Compaqa i Cisco w telefonii IP
- Sergiej Greczuszkin,
- 15.02.2001, godz. 12:15
Compaq Computer i Cisco Systems zawarły strategiczne partnerstwo w zakresie rozwiązań dla telefonii IP.
Compaq Computer i Cisco Systems zawarły strategiczne partnerstwo w zakresie rozwiązań dla telefonii IP. Firmy podejmą wspólne działania na rzecz przyspieszenia promocji technologii telefonii IP, m.in. Compaq będzie świadczył usługi konsultacyjne, wdrożeniowe oraz serwisowe dla telefonii IP i otworzy cztery centra rozwijające rozwiązania telefonii IP w oparciu o architekturę AVVID firmy Cisco.
Architektura AVVID (Architecture for Voice, Video and Integrated Data) służy do wdrażania wstępnie przetestowanych, zintegrowanych i otwartych rozwiązań sieciowych. Kluczowym elementem tego rozwiązania jest Media Convergence Server (MCS). W pakiecie znajduje się oprogramowanie CallManager firmy Cisco oferowane wraz z serwerem Compaq ProLiant. Od września 1999 roku, Cisco, sprzedało na świecie ponad 11 000 pakietów MCS.
Cisco i Compaq będą ułatwiały klientom przechodzenie od technologii PBX do rozwiązań opartych na AVVID. Compaq będzie również oferował usługi w zakresie pilotażowych wdrożeń.
Compaq uzyskał certyfikaty firmy Cisco w dziedzinie usług umożliwiające prowadzenie sprzedaży, integracji i serwisu produktów Cisco na całym świecie. Klienci Compaqa będą mogli liczyć na stałą obserwację swych systemów. Stwierdzone nieprawidłowości rozwiązań telefonii IP i całej infrastruktury informacyjnej firmy mają być na bieżąco korygowane.
Pod koniec I kw. br. otwarte zostaną pierwsze cztery centra Compaqa w Houston, Londynie, Budapeszcie i Monachium, prezentujące technologie telefonii IP dużym firmom.
Obydwie firmy współpracują w zakresie telefonii IP od pewnego czasu także na polskim rynku. Compaq Computer Poland współuczestniczył na przykład w realizacji największego obecnie systemu telefonii IP w Polsce, zrealizowanego w firmie Howell.
Polski oddział Compaq Computer podejmuje działania w zakresie rozwiązań telefonii IP, w oparciu o program promocji tej technologii i rozwiązań Cisco. W ramach programu powstał w tej firmie zespół złożony z konsultantów i project managerów specjalizujących się w rozwiązaniach Cisco. Obecnie Compaq Computer Poland przechodzi ponadto proces specjalizacji w zakresie rozwiązań telefonii IP firmy Cisco.
W ramach działań promocyjnych Compaq oferuje m.in. pilotażowe instalacje „on site” oraz pomoc swych konsultantów w planowaniu wdrożeń.
Informacje:
www.compaq.pl