Wsparcie użytkowników BYOD – kość niezgody?

64% pracowników działów IT amerykańskich firm jest przekonanych, że dostarczają świetne wsparcie techniczne użytkownikom wykorzystującym do celów zawodowych swoje prywatne urządzenia mobilne. Jednocześnie, aż 56% takich użytkowników twierdzi, że owo wsparcie jest złe. Firma CDW przygotowała interesujący raport prezentujący ową nietypową dychotomię…

Na potrzeby raportu odpytano 1200 użytkowników i tyle samo administratorów. Okazało się, że ci pierwsi w większości są niezadowoleni z oferowanego im wsparcia technicznego, podczas gdy drudzy są przeświadczeni o tym, że owo wsparcie jest świetne. Dokument przygotowany przez CDW dobitnie pokazuje, że obie grupy nie do końca rozumieją swoje potrzeby i nie dość jasno komunikują swoje oczekiwania oraz uwagi.

Z opracowania dowiadujemy się, że wśród najczęstszych pretensji zgłaszanych przez użytkowników jest powolne tempo rozwiązywania ich problemów technicznych, brak dostępu do odpowiednich narzędzi (aplikacji), niezbędnych do pracy, a także niedostateczne ilość i poziom szkolenia. 

Zobacz również:

  • Najlepsze MDM-y do ochrony urządzeń mobilnych na 2023
  • Microsoft otwiera się na agencje rządowe - wszystko przez atak
  • iPhone z 2007 roku sprzedany na aukcji za rekordową kwotę

Specjaliści IT narzekają z kolei na rosnące obciążenie firmowej infrastruktury informatycznej, związane z szybko rosnącą liczbą wykorzystywanych w organizacjach prywatnych urządzeń mobilnych (ok. 40% ankietowanych przyznało, że zetknęli się z takimi problemami). Co więcej – analitycy z CDW prognozują, że ten problem będzie tylko narastał, bo prywatnych tabletów i smartfonów będzie w najbliższych latach w firmach coraz więcej.

Wśród rozwiązań mogących uzdrowić sytuację autorzy raportu wymieniają m.in. przygotowania i restrykcyjne wdrażanie w firmie zasad korzystania z prywatnego sprzętu - m.in. wymuszanie odpowiedniego poziomu zabezpieczeń, wdrażanie narzędzi do lokalizowania zgubionych urządzeń, tzw. geofencing oraz tworzenie czarnych i białych list oprogramowania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200