Wrześniowe badania NetTrack

Według SMG/KRC liczba polskich internautów wzrosła do 3,76 mln. Z przeprowadzonych badań wynika, że najczęściej odwiedzanymi serwisami są wciąż Onet, Wirtualna Polska i Interia.

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę SMG/KRC wynika, że polscy internauci najczęściej korzystają z portalu Onet.pl. W ciągu ostatniego miesiąca aż 64,9% respondentów odwiedziło strony Onetu, na drugim miejscu uplasowała się Wirtualna Polska (51%). Trzecim najpopularniejszym portalem we wrześniu była Interia.pl (21,8%), a z portalu Agory - Gazeta.pl skorzystało ok. 15% użytkowników.

Blisko 46% badanych korzysta z Internetu w domu, znacznie mniej do połączeń z Siecią wykorzystuje pracę (28,3%) i szkołę lub uczelnię (29,2%). Kawiarenki internetowe dla prawie jednej piątej internautów (19,9%) stanowią najpopularniejsze miejsce dostępu do zasobów WWW. Prawie jedna trzecia internautów korzysta z Internetu kilka razy w tygodniu (29,4%), codziennie lub prawie codziennie z Internetem łączy się 27,6% internautów, jedna piąta łączy się raz w tygodniu (20,4%), a jedynie 6% osób zagląda do Sieci raz w miesiącu.

Zobacz również:

  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
  • Asseco Poland podsumowało wyniki uzyskane w I kwartale tego roku

Przeważająca większość wykorzystuje Sieć do przeglądania zawartości stron WWW (92,1%). Z poczty elektronicznej korzysta w Polsce 60,9 % internautów. Z badań wynika, że ponad 21% kont e-mail obsługiwana jest przez Onet.pl, 12,9% przez WP i 7,4% przez Interię. Pobieranie plików i programów stanowi główny cel korzystania z Internetu dla 40% internautów. Rozmowy za pośrednictwem programów typu ICQ, IRC, Gadu-Gadu, granie w gry komputerowe przez Sieć i uczestnictwo w listach dyskusyjnych to najpopularniejsza forma spędzania czasu dla co czwartego internauty (odpowiednio 25,8%, 23,5% i 22,3%).

Wrześniowe badanie NetTrack objęło 932 osoby korzystające z Internetu. SMG/KRC oszacowało, że liczba internautów w Polsce waha się wokół 3,76 mln.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200