Wpływ zmian algorytmu Google - ciąg dalszy

Google stworzył na swoim blogu specjalny wątek, w którym informować można o stronach z treściami wysokiej jakości, które ucierpiały na skutek zmian algorytmu wyszukiwania. Miały one obniżyć pozycję stron z treściami nieoryginalnymi i skopiowanymi w rezultatach wyszukiwania.

Temat zmian algorytmu wyszukiwania szerzej opisywaliśmy we wcześniejszym artykule, a faktyczne efekty jego działania w kolejnym. Okazało się, że pod wieloma względami, nowy algorytm faktycznie poprawia jakość rezultatów wyszukiwania, ale krzywdzi również pewna liczbę niewinnych stron.

Google prosi teraz o informacje na temat stron z treściami wysokiej jakości, które ucierpiały w wyniku zmian algorytmu wyszukiwania. Było to niejako efektem ubocznym tej zmiany. Raportować o takich stronach można w specjalnym wątku na blogu Google.

Zobacz również:

  • Sprawdź, co Dark Web "wie" na twój temat
  • Tym ruchem TikTok chce przekonać Amerykanów, że jego usługa będzie bezpieczna

Należy pamiętać, że jest to zmiana algorytmu i nie jesteśmy w stanie ręcznie ustanowić wyjątków, ale możemy przekazać przykłady treści wysokiej jakości do inżynierów, którzy będą korzystać z nich w czasie pracy nad kolejnymi ulepszeniami do algorytmu - można przeczytać na blogu Google.

Firma nie będzie więc w stanie stworzyć listy wartościowych stron, które powinny być wyżej w rankingu, ale obiecuje dołożyć wszelkich starań, by przy następnej aktualizacji algorytmu, strony tego typu otrzymywały wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200