Wola Info wchodzi na giełdę

Piotr Majcherkiewicz, prezes warszawskiej spółki zapowiada, że pozyskane w ofercie publicznej kilkadziesiąt milionów złotych przeznaczy na rozwój własnych produktów i przejęcia innych firm specjalizujących się w tworzeniu własnego oprogramowania. Szczegóły oferty są jednak objęte tajemnicą do czasu zatwierdzenia prospektu emisyjnego.

Piotr Majcherkiewicz, prezes warszawskiej spółki zapowiada, że pozyskane w ofercie publicznej kilkadziesiąt milionów złotych przeznaczy na rozwój własnych produktów i przejęcia innych firm specjalizujących się w tworzeniu własnego oprogramowania. Szczegóły oferty są jednak objęte tajemnicą do czasu zatwierdzenia prospektu emisyjnego.

Piotr Majcherkiewicz, prezes zarządu Wola Info

Piotr Majcherkiewicz, prezes zarządu Wola Info

"Polski rynek IT jest bardzo konkurencyjny. Trzeba się na nim wyróżniać" - mówi Piotr Majcherkiewicz. Dlatego strategia wzrostu opiera się na pięciu obszarach - systemy CRM; rozwiązania dla operatorów; zarządzanie usługami IT; projektowanie, integracja i bezpieczeństwo infrastruktury IT oraz centra danych. Oferta kierowana jest do czterech kluczowych sektorów gospodarki. "Działamy i chcemy dalej się rozwijać w telekomunikacji oraz bankowości i finansach. Rozwijamy się w przemyśle, interesuje nas także sektor publiczny, choć nie jesteśmy od niego uzależnieni" - mówi. W sektorze przemysłowym spółka interesuje się branżą utilities i oczekiwaną deregulacją rynku, który wymusi na dostawcach wody, gazu czy prądu zapotrzebowanie m.in. na systemy CRM w celu skuteczniejszej walki o klienta. Z sektora publicznego spółka liczy głównie na kontrakty w administracji samorządowej.

Minione dwa lata przyniosły zmianę struktury przychodów warszawskiej spółki. "Chcemy być postrzegani jako firma usługowa, wdrożeniowa i doradcza" - mówi Piotr Majcherkiewicz. W 2006 r. przychody z usług stanowiły 36% łącznej sprzedaży firmy, sięgając 54 mln zł. Spółka odświeżyła też wizerunek, wprowadzając nowy logotyp z podpisem "Delivering time", niebawem uruchomi też nową witrynę. "Międzynarodowe hasło oznacza, że nasze plany nie ograniczają się tylko do rynku krajowego" - zaznacza szef firmy. Projekty Wola Info poza granicami Polski to przede wszystkim wdrożenia w zagranicznych oddziałach międzynarodowych firm, które Wola Info obsługuje już w Polsce.

Rok 2006 spółka zamknęła przychodami rzędu 150 mln zł i zyskiem netto w wysokości 7 mln zł. W ciągu dwóch lat wyraźnie wzrosło zatrudnienie z 82 do 200 osób obecnie.


TOP 200