Wola Info inwestuje w dział usług

Przedstawiciele Wola Info opracowali na początku br. nową strategię zmierzającą do zwiększenia udziału usług w przychodach firmy. Być może wpływ na tę decyzję miał nie najlepszy rok 2002, kiedy przychody firmy spadły do ok. 94 mln zł z 137 mln zł w 2001 r.

Przedstawiciele Wola Info opracowali na początku br. nową strategię zmierzającą do zwiększenia udziału usług w przychodach firmy. Być może wpływ na tę decyzję miał nie najlepszy rok 2002, kiedy przychody firmy spadły do ok. 94 mln zł z 137 mln zł w 2001 r.

"Z perspektywy końca roku można śmiało powiedzieć, że widać pierwsze efekty nowej strategii. Jeszcze do niedawna usługi świadczone przez nas dotyczyły głównie konfiguracji, serwisu i dostaw infrastruktury IT. Pojawiają się jednak nowe usługi" - mówi Piotr Majcherkiewicz, prezes zarządu Wola Info. O poprawie sytuacji spółki świadczą także przychody, które mają wynieść 130-135 mln zł. W tym roku firma osiągnie też zysk netto w wysokości ok. 2 mln zł.

Jednym z ciekawszych kontraktów usługowych Wola Info w tym roku jest umowa z Polską Telefonią Cyfrową. Dotyczy ona rozwoju i przejęcia opieki nad systemem zarządzania zasobami IT w Erze - HP OpenView. "Nasi konsultanci rozszerzą jego funkcjonalność o elementy związane z podniesieniem bezpieczeństwa. Będziemy też świadczyć usługi wsparcia i asysty technicznej, w tym odtworzenia systemu w razie awarii" - twierdzi Paweł Kolon, wiceprezes Wola Info.

Wola Info inwestuje w dział usług

Piotr Majcherkiewicz, prezes zarządu Wola Info

Zmierzając do zwiększenia oferty usług, Wola Info związała się z firmami Siebel (systemy CRM) i Witness Systems (aplikacje wspomagające monitorowanie pracy agentów w call center). Dział odpowiedzialny za rozwiązania CRM powstał z udziałem pracowników polskiego oddziału firmy Siebel, która w 2002 r. wycofała się z Europy Środkowo-Wschodniej, oraz części specjalistów zatrudnionych poprzednio w firmie Hogart. Jednym z projektów CRM, nad którym Wola Info pracuje, jest planowane wdrożenie rozwiązań firmy Siebel w Powszechnym Zakładzie Ubezpieczeń. Kierownictwo firmy liczy także na klientów z branży energetycznej.

W październiku br. Wola Info otrzymała status Centrum Edukacyjnego Witness Systems, którego wcześniej była wyłącznym partnerem na rynku polskim. Obecnie w centrum tym jest szkolonych ok. 700 pracowników tzw. Błękitnej Linii Telekomunikacji Polskiej. Pracownicy Wola Info brali również udział w budowie siedmiu call center w TP.

W 2004 r. - aby powiększyć dział usług - Wola Info połączy się ze spółką zależną Wola Net, powstałą w 2000 r. Zatrudnia ona ok. 20 konsultantów i stanowi zaplecze kadrowe w projektach usługowych spółki-matki. Łącznie z Wola Net przychody Wola Info wyniosą w 2003 r. prawie 140 mln zł.

Obie firmy zatrudniają ok. 80 osób. Niewykluczone że w 2005 r. firma wejdzie na giełdę warszawską lub pozyska inwestora finansowego.

Do największych klientów Wola Info należy Telekomunikacja Polska, z którą firma współpracuje od lat 90., kiedy dostarczała komputery PC i kasy fiskalne. Z kolei największym partnerem handlowym warszawskiej spółki jest HP Polska.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200