Włoski urząd ochrony konsumentów ukarał Apple grzywną

Włoski urząd będący odpowiednikiem polskiego UOKiK’u (w skrócie AGCM; Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato) nałożył wczoraj na firmę Apple potężną karę w wysokości 10 mln euro za rozpowszechnianie informacji w których znalazło się niezgodne z prawdą stwierdzenie, że produkowane przez nią smartfony są wodoodporne.

Apple

AGCM w uzasadnieniu wyroku pisze, że podawane przez firmę informacje mówiące o tym, jak długo i na jaką głębokość iPhone'y można zanurzać w wodzie bez obawy o to, że ulegną uszkodzeniu, są być może prawdziwe, ale tylko w przypadku prowadzenia testów w warunkach laboratoryjnych, a nie w rzeczywistym świecie. A Apple reklamował właśnie ten sposób na włoskim rynku smartfony iPhone 8,9,10 i 11.

Apple informował, że smartfony można zanurzać w wodzie na głębokość do 4 metrów trzymać je tam przez pół godziny bez obaw o to, że ulegną awarii. AGCM po zbadania sprawy stwierdził, że dotyczy to tylko kontrolowanych warunków laboratoryjnych, przy całkowicie czystej i pozbawionej jakichkolwiek gazów wodzie. Scenariusz taki w normalnych warunkach użytkowania smartfonu nie wchodzi grę, w związku z czym Apple musi według urzędu ponieść konsekwencję takiego działania.

Zobacz również:

  • Składane smartfony będą droższe, a zarazem tańsze
  • Francuski organ regulacyjny nakłada na Google kolejną potężną grzywnę
  • Sztuczna inteligencja od Apple wymagać może nowych procesorów
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200