Windows XP: miliardowa promocja

Premierze najnowszego systemu operacyjnego Microsoft ma towarzyszyć wielka kampania marketingowa. Szacuje się, że Microsoft, producenci sprzętu komputerowego i dystrybutorzy na działania promocyjne wydadzą ponad 1 mld USD.

Na promocję najnowszego systemu operacyjnego Microsoft wydać może nawet kilkaset milionów USD. Szacuje się, że gigant z Redmond, producenci sprzętu komputerowego i dystrybutorzy na kampanie marketingowe wydadzą łącznie ponad 1 mld USD. Premiera systemu przewidziana jest na 25 października br. Wprowadzenie na rynek nowego produktu Microsoftu będzie też okazją do intensywnej promocji procesorów Intela. Producent utrzymuje, że komputery z najnowszymi układami Pentium będą reklamowane jako wzorcowe platformy dla systemu Windows XP.

Producenci sprzętu mają nadzieję, że kampania Windows XP, zakrojona na tak szeroką skalę, spowoduje wzrost sprzedaży komputerów typu desktop, szczególnie w IV kwartale br. Wiąże się to z wyższymi wymaganiami sprzętowymi nowego systemu Microsoftu. Specjaliści są zdania, że komputer zapewniający komfortową pracą z systemem Windows XP, będzie wymagał procesora taktowanego zegarem 600 MHz i co najmniej 128 MB pamięci. Szacuje się, że jedynie 22% komputerów w firmach amerykańskich spełnia wymagania co do pracy z Windows XP. Analitycy odnoszą się do tych prognoz nieco sceptycznie. Od pewnego czasu pokazy premierowe nowych systemów operacyjnych Microsoftu nie mają już tak istotnego wpływu na koniunkturę na rynku sprzętu komputerowego.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
  • FCC na nowo definiuje znaczenie słowa “broadband”
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200