Wielka trójka trzyma się mocno

Firma badawcza SMG/KRC opublikowała wyniki badania popularności witryn internetowych NetTrack i korzystania z Internetu w okresie od października do grudnia 2002. Wśród serwisów internetowych palmę pierwszeństwa pod względem popularności dzierży nadal Onet.pl.

Na pytanie "którą stronę internetową odwiedziłeś w ciągu miesiąca?", 74,08% ankietowanych odpowiedziało, że Onet.pl. Drugie i trzecie miejsce tradycyjnie już przypadło w udziale Wirtualnej Polsce (61,22%) oraz Interii (39,73%).

Przy stale rosnącej popularności komunikatorów internetowych, nie powinna dziwić utrzymana czwarta, ale coraz mocniejsza pozycja serwisu Gadu-Gadu (20,17% wskazań). Dla porównania, w wynikach za cały rok 2001, serwis Internetowy Gadu-Gadu również znajdował się na czwartym miejscu, ale korzystanie z niego deklarowało 10,5% internautów. Na piątym miejscu znalazł się Portal Gazeta (13,87%). Kolejne pozycje zajęły: Yahoo! (12,62%), RMF FM, Altavista, MP3.com.pl (wszystkie po nieco ponad 8%) oraz Komputer Świat (7,39%).

Zobacz również:

  • ChatGPT z pierwszym spadkiem statystyk od debiutu
  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
  • Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej

Z badania NetTrack wynika także, że Polacy coraz więcej czasu poświęcają na korzystanie z Internetu. Codziennie lub prawie codziennie online jest 30,45% badanych, podczas gdy w całym 2001 roku codzienne korzystanie z Sieci deklarowało 25,94%, a na przestrzeni całego 2002 roku 28,24%. Bez istotnych zmian pozostał odsetek osób deklarujących korzystanie z Internetu kilka razy w tygodniu (27,97%), raz na tydzień (19,11%). Kilka razy w miesiącu korzysta z Sieci 13,94% badanych, podczas gdy w roku 2001 było ich 14,55%. Korzystanie z Internetu raz w miesiącu deklaruje 5,24% - w 2001 r. 6,17%.

Niestety niezbyt dynamicznie rośnie grupa użytkowników łączących się z Internetem z domu. Na pewno wpływ na to mają wysokie koszty zarówno dostępu dial-up oraz łączy szerokopasmowych, jak i stosunkowo niewielka jeszcze dostępność tych ostatnich. Dość powiedzieć, że korzystanie z Internetu w domu w okresie październik - grudzień 2002 deklaruje 47,23% badanych, podczas gdy w roku 2001 robiło to 43,97%, a na przestrzeni całego roku 2002 – 45,40%.

W miejscy pracy z Internetu korzysta 24,77% ankietowanych, w szkole i na uczelni niemal 30%, a w kawiarence internetowej niemal 19%. Sporą popularnością cieszy się także korzystanie z Sieci u znajomych; robi to prawie 12% badanych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200