Wiedzieć z wyprzedzeniem
- Computerworld,
- 23.10.2006, godz. 17:42
Wśród rozwiązań z obszaru Business Intelligence coraz większą popularnością cieszy się oprogramowanie do analizy predyktywnej. Według szacunków IDC rynek tego typu narzędzi przez najbliższe 5 lat będzie rósł w 8% rocznie.
Jednym z dostawców tej klasy aplikacji jest amerykańska firma SPSS. W dniach 12 - 14 października w Krakowie odbyła się pierwsza w Polsce konferencja użytkowników SPSS. Skierowana była zarówno do osób zlecających i realizujących badania marketingowe i społeczne, jak i tych którzy chcą analizować dane transakcyjne i operacyjne zgromadzone w bazach danych firm i instytucji. W spotkaniu uczestniczył Jack Noonan, dyrektor SPSS Inc.
Trzon oferty firmy stanowią narzędzia do analizy statystycznej, systemy klasy data mining, rozwiązania z obszaru analiz predykcyjnych oraz dedykowane oprogramowanie wspomagające procesy badań rynkowych. Z systemów SPSS w naszym kraju korzystają m.in. Ministerstwo Finansów, BRE Bank, Multibank, Onet.pl.