Więcej specjalizowanych partnerów

Liczne ścieżki rozwoju

Szczegółowe informacje na temat zmian w programie partnerskim są dostępne na witrynie Oracle PartnerNetwork. Za pośrednictwem tego portalu możliwe jest też przystąpienie do programu, poświadczenie umiejętności przy pomocy testów oraz rozwój kompetencji za pośrednictwem specjalnych ścieżek szkoleniowych. Obecnie partnerzy Oracle mają do wyboru ok. 40 specjalizacji, a ich liczba zwiąkszy się znacząco. Specjalizacja ma być również wyróżnikiem dla firm współpracujących z Oracle.

Przedstawiciele Oracle podkreślają, że migracja do nowego programu będzie prosta i płynna. I tak, firmy z aktualnym statusem partnerskim będą mogły zaczekać z przejściem na nowe warunki do czasu, gdy wygaśnie ich obecne członkowstwo w programie partnerskim. Jednocześnie wspomniane firmy mają możliwość wcześniejszej migracji do nowego programu na specjalnych warunkach. "Nie chodzi wyłącznie o czystą sprzedaż, ale o nawiązanie długoterminowej współpracy biznesowej. Zamierzamy wspierać rozwój naszych partnerów oraz pomagać im w poszukiwaniu i zdobywaniu nowych rynków" - przekonuje Grzegorz Grunwald.

Jasne zasady

Co te zmiany będą oznaczać dla użytkowników rozwiązań amerykańskiego giganta? Przede wszystkim mają łatwiej znaleźć kompetentnych specjalistów w zakresie konkretnych rozwiązań firmowanych logo Oracle. "Nowe zasady są zdecydowanie jaśniejsze od poprzednich. Kierunek zmian jest taki, aby już na pierwszy rzut oka widoczne były kompetencje poszczególnych partnerów. Za specjalizacją pójdzie informacja o wdrażanych rozwiązaniach i produktach. Nie wszyscy klienci znają pełną ofertę Oracle. Nie wszyscy śledzili choćby te 60 akwizycji zrealizowanych w ostatnich kilku latach" - podkreśla Grzegorz Grunwald. Jego zdaniem zmiany pozwolą również w bardziej logiczny sposób powiązać ze sobą wszystkie produkty i pokazać w jakich obszarach wzajemnie się uzupełniają.

Począwszy od grudnia status partnera handlowego Oracle ma być poświadczeniem doświadczenia i profesjonalizmu we wdrażaniu i obsłudze rozwiązań bazodanowych, oprogramowania warstwy pośredniej i poszczególnych aplikacji biznesowych. Docelowo zmiana warunków współpracy z partnerami ma przyczynić się do zwiększenia liczby polskich firm współpracujących z Oracle. Obecnie miano partnera handlowego Oracle przysługuje niemal 360 polskim firmom. Dodatkowe poziomy współpracy mają również ułatwić dostęp do oferty handlowej. Przykładowo poziom Remarketer umożliwi sprzedaż produktów Oracle mniejszym resellerom. To z kolei ma zaowocować zwiększeniem dostępności rozwiązań amerykańskiego giganta, zarówno w skali świata, jak i lokalnie.

Poziomy współpracy z Oracle według nowych zasad:

- Remarketer - to oferta dla firm typowo transakcyjnych bez zaawansowanych kompetencji technicznych

- Silver - stanowi rozszerzenie najniższego szczebla partnerstwa o szereg wymiernych korzyści biznesowych

- Gold i Platinium - dają możliwość sprzedaży wszystkich produktów z oferty Oracle i specjalizacji w obrębie poszczególnych linii oprogramowania.


TOP 200