Więcej outsourcingu i offshoringu usług IT

Według analityków Gartnera, w następnych latach zmieni się specyfika działań wyprowadzanych poza organizację.

Według analityków Gartnera, w następnych latach zmieni się specyfika działań wyprowadzanych poza organizację.

Wzrośnie również popularność offshoringu procesów biznesowych. Zdaniem analityków, wzrost popularności offshoringu będzie stymulowany koniecznością redukcji kosztów prowadzenia działalności. Z raportu wynika, że amerykańskie przedsiębiorstwa przodują w zakresie offshoringu BPO. Obecnie ok. 15% biznesowych usług IT jest realizowanych poza granicami tego kraju. Eksperci Gartnera szacują, że w 2013 r. odsetek ten wyniesie 25%, a pięć lat później - 40%. W skali globalnej w 2011 r. wydatki na outsourcing usług oraz infrastruktury informatycznej wyniosą ok. 30% kosztów działalności przypadających na IT.

Zdaniem analityków, w skali światowej największym dostawcą usług outsourcingu BPO pozostają Indie. Na kolejnych miejscach uplasowały się Argentyna, RPA i Nowa Zelandia. Na liście 10 państw świadczących najwyższej jakości usługi outsourcingu IT w regionie EMEA znalazła się również Polska. Eksperci Gartnera brali pod uwagę m.in. możliwości komunikacji w języku angielskim, krajową infrastrukturę transportową i informatyczną, a nawet stosunek władz poszczególnych krajów do tego rodzaju działalności.

Eksperci spodziewają się również wzrostu znaczenia automatyzacji i informatyzacji procesów outsourcingu BPO. Obecnie zdecydowana większość (90%) tego rodzaju działań jest realizowana ręcznie. Analitycy prognozują, że już w 2013 r. 35% usług związanych z outsourcingiem BPO będzie w pełni zautomatyzowana. Pięć lat później już 55%.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200