Więcej contact centers w Polsce

Według prognoz Genesys i Datamonitor do roku 2007 liczba contact centers w Polsce wzrośnie o 50% w odniesieniu do stanu obecnego. Polska znajdzie się wtedy na trzecim miejscu spośród krajów europejskich i Bliskiego Wschodu, pod względem przyrostu zapotrzebowania na technologie i usługi związane z contact center.

Należąca do Alcatela, spółka Genesys Telecommunications Laboratories w 2002 r. zdobyła znaczne udziały na polskim rynku dostawców oprogramowania do contact center, m.in. dzięki kontraktom podpisanym z Telekomunikacją Polską i krajowymi operatorami sieci GSM. Obecnie firma rozszerza usługi dla sektora telekomunikacyjnego, skierowane na doskonalenie aplikacji, przeznaczone do bezpośredniej obsługi klienta oraz do redukcji kosztów związanych z zarządzaniem telecentrów obsługi klienta.

Firma rozszerza zakres swej działalności również w sektorze usług związanych z outsourcingiem, który w obecnej chwili sięga 15% rynku contact center. Zaproponowane przez Genesys rozwiązanie Genesys Express dla sektora teleinformatycznego, wdrożono także u dostawców internetowych: w Call Center Poland i TP Internet. Według Genesis w najbliższych dwóch latach należy się spodziewać znaczącego wzrostu zainteresowania rozwiązaniami contact center w Polsce, głównie ze strony sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Zobacz również:

  • Microsoft rozszerza program bug bounty

Prognozy te potwierdzają wyniki raportu dotyczącego rozwoju rynku contact center, przeprowadzonego przez niezależny instytut badawczy Datamonitor. Raport wskazuje, że liczba agentów wzrośnie od 10 700 (stan z roku 2002) do 15 700 w 2007 r. Według tego samego źródła rynek CC na 10-30 stanowisk – przy rocznym wzroście 9% – będzie najszybciej rosnącym segmentem obsługi klienta w Polsce, a w najbliższych pięciu latach przewiduje się powstanie około 150 nowych instalacji małej i średniej wielkości.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200