Więcej Neostrady

TP SA zapowiada, że co tydzień będzie przyłączać 2 tys. klientów chętnych do wykupienia usługi Neostrada, szerokopasmowego dostępu do Internetu. Tak będzie jednak dopiero pod koniec roku. Od uruchomienia Neostrady na początku lipca br. do TP SA trafiło blisko 8 tys. wniosków. Zrealizowanych została niespełna połowa.

TP SA zapowiada, że co tydzień będzie przyłączać 2 tys. klientów chętnych do wykupienia usługi Neostrada, szerokopasmowego dostępu do Internetu. Tak będzie jednak dopiero pod koniec roku. Od uruchomienia Neostrady na początku lipca br. do TP SA trafiło blisko 8 tys. wniosków. Zrealizowanych została niespełna połowa.

"W Neostradę będziemy inwestować przede wszystkim na terenie 6 największych aglomeracji, tak aby uzyskać 90% pokrycia wśród tamtejszych abonentów" - wyjaśnia Yann Gontard, dyrektor pionu multimediów w TP SA. Jak poinformował, opłaty za Neostradę - obecnie zbliżone do cen identycznej usługi we Francji - będą stopniowo spadać, ale na pewno szybciej będzie rosła oferowana w ramach tej samej usługi przepustowość łączy. Miesięczny abonament wynosi ok. 180 zł netto. W przyszłym roku mają być wprowadzane nowe usługi zbudowane na bazie technologii ADSL, m.in. VoIP. Użytkownicy będą mogli korzystać z bardziej zróżnicowanych usług, np. odpłatnego czasowego zwiększania przepustowości pasma.

Rozwój Neostrady oznacza odejście od usług SDI (Szybki Dostęp do Internetu). TP SA podkreśla, że SDI nie tyle jest wycofywane, ile nie będzie już promowane. Nie będą już kontynuowane inwestycje sprzętowe w rozwiązanie HiS Ericssona.

Ułamek krytyki

Wprowadzenie w ramach usługi Neostrada Plus nowego oprogramowania, które jest spolonizowaną wersją narzędzia wykorzystywanego przez Wanadoo, internetową spółkę France Telecom, wywołało spore problemy techniczne. Skarżyli się użytkownicy Neostrady korzystający z systemu Windows 98. Krytyczne artykuły na temat ADSL w wydaniu TP SA pojawiły się w kilku gazetach. Jak ostatnio poinformowali przedstawiciele operatora, problemy techniczne dotyczyły kilku procent klientów i zostały usunięte.


TOP 200