Wideotelefonia IP firmy Cisco

Cisco Systems poinformowało o wprowadzeniu wideotelefonii IP - pierwszego w historii systemu wideotelefonii, który ma realną szansę upowszechnienia.

O wideotelefonii mówi się mniej więcej od lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Jednak dotychczasowe próby wprowadzenia jej na szerszą skalę okazały się z różnych przyczyn (zarówno technicznych, jak i finansowych) chybione. Od pewnego czasu na rynku są dostępne systemy wideokonferencyjne, jednak są one drogie i niewygodne w użyciu - a przez to mało popularne.

Cisco Systems zaprezentowało system, który ma szansę zyskać większą popularność. Technicznie jest on oparty na dotychczasowym rozwiązaniu telefonii IP Cisco integrując z nim również system obsługi wideo oparty na kamerach internetowych oraz istniejące systemy wideokonferencyjne IP. Dzięki temu nawiązanie wideokonferencji jest analogiczne, jak w przypadku nawiązania rozmowy telefonicznej - przez wybranie numeru. System przy tym automatycznie dostosowuje się do możliwości urządzeń wykorzystywanych przez użytkowników oraz parametrów łączy. Jeżeli obie strony mają systemy wideotelefoniczne - nawiązywane jest połączenie wideo. Jeżeli któraś ze stron ma tylko tradycyjny telefon (IP, bezprzewodowy IP, software'owy IP lub tradycyjny), albo łącze nie pozwala na transmisję wideo zestawiana jest zwykła rozmowa. Terminalem wideo może być komputer PC lub system wideokonferencyjny IP, mówi się również o wyświetlaniu obrazu wprost na ekranie telefonu IP w przyszłości.

Zobacz również:

  • Cisco opuści rynek rosyjski
  • Zoom szuka szans na dalszy rozwój. Chce zainteresować klientów korporacyjnych
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200