Wideokonferencje dla małych i dużych

Pod koniec lipca 2011 r. interesujące rozwiązanie, dedykowane małym i średnim przedsiębiorstwom, przedstawiła firma LifeSize. Spółka uruchomiła usługę Communications, działającą w modelu "cloud computing". Internetowa platforma komunikacyjna LifeSize ma pomóc głównie małym i średnim firmom w zestawianiu wideokonferencji. Koszt usługi to 30 USD miesięcznie za jedno stanowisko lub 100 USD miesięcznie za pokój konferencyjny (punkt końcowy LifeSize). Obecnie LifeSize Communications przechodzi końcową fazę testów przy udziale użytkowników, pełna wersja usługi ma być uruchomiona jeszcze w III kw. 2011 r.

Analitycy rynku wideokonferencji przekonują, że z czasem najdroższe obecnie rozwiązania będą tanieć i staną się dostępne dla większej grupy odbiorców. Nawet, jeśli prognozy te nie znalazłyby odzwierciedlenia w faktach, to na pewno warto obserwować ten dynamicznie rozwijający się rynek. Rosnąca konkurencja między dostawcami sprzętu a producentami aplikacji umożliwiających zestawiania połączeń audio-wideo powoduje, że rozwiązania dopasowane do potrzeb znajdą dla siebie zarówno przedstawiciele małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Przewidywany rozwój usług wideokonferencyjnych udostępnianych w modelu "cloud" dodatkowo stwarza szansę na skorzystanie z zalet połączeń bezpośrednich z kontrahentami czy klientami.


TOP 200