Wideo reklama w poczcie elektronicznej

Przed rokiem 2005 powszechne stanie się wykorzystanie dźwięku, animacji lub materiałów wideo w informacjach reklamowych dystrybuowanych poczta elektroniczną.

Analitycy Jupiter Media Metrix (JMM) przewidują, że do 2005 r. standardem staną się wiadomości reklamowe e-maile, zawierająca tzw. rich media (dźwięk i animacje lub obraz wideo). Umożliwią one użytkownikom lepsze zapoznanie się z produktem i dokonywanie zakupów bezpośrednio z poziomu wiadomości e-mail.

Według JMM w 2005 r. wydatki związane z marketingiem poprzez "rich media e-mail", w skali globalnej wyniosą ponad 7,3 mld USD. Autorzy serwisu Digitrends.net obliczyli, że dotarcie do jednego klienta z takiego rodzaju reklamą, będzie kosztować zleceniodawcę ok. 1 USD. W porównaniu z obecnymi kosztami reklamy e-mailowej jest to kwota dość wysoka. Jednakże wysoka jest także efektywność takiej reklamy. Według Digitrends.net ma ona wynosić ok. 10%.

Zobacz również:

  • ChatGPT z pierwszym spadkiem statystyk od debiutu
  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
  • Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej

Rozsyłanie milionów e-maili dziennie niewątpliwie wpłynie w dużym stopniu na obciążenie sieci. Warunkiem do przyjęcia "rich media e-mail" na rynku, będzie zwiększenie przepustowości łączy internetowych oraz opracowanie nowych, skuteczniejszych metod kompresji materiałów multimedialnych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200