Wideo reklama w poczcie elektronicznej
- Arkadiusz Piasek,
- 26.04.2001, godz. 13:02
Przed rokiem 2005 powszechne stanie się wykorzystanie dźwięku, animacji lub materiałów wideo w informacjach reklamowych dystrybuowanych poczta elektroniczną.
Analitycy Jupiter Media Metrix (JMM) przewidują, że do 2005 r. standardem staną się wiadomości reklamowe e-maile, zawierająca tzw. rich media (dźwięk i animacje lub obraz wideo). Umożliwią one użytkownikom lepsze zapoznanie się z produktem i dokonywanie zakupów bezpośrednio z poziomu wiadomości e-mail.
Według JMM w 2005 r. wydatki związane z marketingiem poprzez "rich media e-mail", w skali globalnej wyniosą ponad 7,3 mld USD. Autorzy serwisu Digitrends.net obliczyli, że dotarcie do jednego klienta z takiego rodzaju reklamą, będzie kosztować zleceniodawcę ok. 1 USD. W porównaniu z obecnymi kosztami reklamy e-mailowej jest to kwota dość wysoka. Jednakże wysoka jest także efektywność takiej reklamy. Według Digitrends.net ma ona wynosić ok. 10%.
Zobacz również:
- ChatGPT z pierwszym spadkiem statystyk od debiutu
- YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
- Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej
Rozsyłanie milionów e-maili dziennie niewątpliwie wpłynie w dużym stopniu na obciążenie sieci. Warunkiem do przyjęcia "rich media e-mail" na rynku, będzie zwiększenie przepustowości łączy internetowych oraz opracowanie nowych, skuteczniejszych metod kompresji materiałów multimedialnych.