Wideo na żądanie
- Artur Marciniak,
- 20.12.2000, godz. 15:00
Blockbuster, największa amerykańska sieć wypożyczalni filmów, rozpoczęła test usług wideo na żądanie.
Jedna z największych sieci wypożyczalni wideo - Blockbuster - wraz z firmą Enron zajmującą się dostarczaniem szerokopasmowych łączy sieciowych, przeprowadzają próbny test usługi "wideo na żądanie". Próbą objęto około 1000 gospodarstw domowych w Seattle w Stanach Zjednoczonych. Uczestnicy programu mogą zamawiać poszczególne pozycje programowe poprzez odbiorniki telewizyjne.
Uczestnictwo w programie wymagało wykupienia szerokopasmowego łącza do Internetu. W przeciwieństwie do popularnego w USA systemu pay per view osoba, korzystająca z testowej usługi firmy Blockbuster, nie jest związana godzinami emisji programu, może też, podobnie jak w przypadku oglądania filmu odtwarzanego z magnetowidu, "przeskoczyć" pewne fragmenty, zatrzymać czy cofnąć obraz.
Zobacz również:
- Microsoft zaatakowany przez Rosjan - celem kluczowe systemy
- WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
- Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej
Rynek "wideo na żądanie" jest oceniany jako jeden z najbardziej lukratywnych, przyszłych rynków z pogranicza sektora IT i rozrywki. Według ocen analityków już w tej chwili obroty na podobnym rynku pay per view osiągają około 1,5 mld USD.