White box od HP
- Andrzej Maciejewski,
- 12.11.2003, godz. 12:22
Hewlett-Packard na wybranych rynkach uruchomi program sprzedaży zestawów komputerowych, które lokalni producenci będa oferowali pod własnymi markami. Program wdrażany jest pilotażowo w Indiach, które obok Chin są zaliczane do najdynamiczniej rozwijających się rynków PC. Wkrótce ma objać także inne kraje.
Według IDC. w Indiach tzw. "white box-y" montowane przez lokalnych dostawców PC stanowią ok. 70% rynku. Uruchamiany przez HP program Hewlett-Packard nosi nazwę Impact (International Modular Premium Assembled Component Technology). Koncern będzie dostarczać lokalnym firmom podstawowe komponenty przede wszystkim płyty główne, zasilacze, obudowy, napędy dyskietek oraz myszki i klawiatury. Miejscowi producenci dostosują końcowy produkt do wymagań klienta poprzez wyposażenie zestawu w dyski twarde, pamięci, napędy i nagrywarki CD/DVD marki HP.
Podobną inicjatywę wcześniej uruchomił Dell. Poprzez sieć partnerów firma dystrybuuje nieoznaczone własnym logo zestawy komputerowe przeznaczone zarowno dla przedsiębiorstw jak i użytkowników indywidualnych.
Zobacz również: