WhatsApp wkroczy do biznesu

Trwają prace nad należącą do Facebook’a platformą WhatsApp, zmierzające do opracowania biznesowej wersji stand-alone tej komunikacyjnej, mobilnej aplikacji.

Jak donosi The Wall Street Journal, nowa usługa ma nosić nazwę WhatsApp Business i będzie dostępna w dwóch wersjach. Pierwsza będzie przeznaczona dla małego biznesu, ma oferować podstawowe funkcjonalności i ma być bezpłatna. Druga wersją – nazywana też wersją enterprise - będzie już płatna i będzie obsługiwać szeroki wachlarz opcji komunikacyjnych, które spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników biznesowych.

WhatsApp już od jakiegoś czasu wprowadza do aplikacji rozwiązanie, które mogą przydatne również dla biznesu. I tak np. pod koniec sierpnia pojawiła się w niej funkcjonalność typu business-to-consumer, która integruje świat biznesu ze światek konsumenta. Weryfikuje ona numer telefonu i informuje użytkownika aplikacji, że jest on używany przez zarejestrowaną oficjalnie firmę.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • WhatsApp ucina wsparcie dla starszych urządzeń
  • Uwaga – w tym tygodniu niektóre smartfony przestaną obsługiwać usługę WhatsApp

Wcześniej – bo w zeszłym roku – do aplikacji wprowadzono mechanizm pozwalający użytkownikom współużytkować dokumenty. Dzięki niej użytkownik może przesyłać do drugiej strony – oraz odbierać od niej – różnego rodzaju dokumenty, np. PDF.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200