WhatsApp dla biznesu - już jest

Firma WhatsApp zaprezentowała oficjalnie pod koniec zeszłego tygodnia aplikację WhatsApp Business, oferując ją razie użytkownikom zamieszkującym wybrane kraje, w tym Indonezję, Włochy, Meksyk, Wielką Brytanię i USA.

Zapowiedziała jednocześnie, że po kilku tygodniach będzie ona udostępniona również użytkownikom prowadzącym działalność biznesową w pozostałych krajach na całym świecie.

WhatsApp daje tym samym jasny przekaż, że zamierza działać nie tylko na rynku aplikacji konsumenckich, ale chce zainteresować swoim również biznes. Jej konsumencki komunikator WhatsApp cieszy się obecnie niesłabnącym zainteresowaniem indywidualnych użytkowników o czym może świadczyć fakt, że korzysta z niego obecnie na całym świecie grubo ponad miliard użytkowników.

Zobacz również:

Biznesowy - co ważne bezpłatny - komunikator WhatsApp adresowany jest głównie do firm z sektora MSP (małe i średnie przedsiębiorstwa). Jego twórcy wyposażyli go w szereg dodatkowych opcji i narzędzi, dzięki którym może z powodzeniem posłużyć użytkownikom do doprowadzenia biznesowych korespondencji, np. do komunikowania się z klientami.

Biznesowa aplikacja WhatsApp dostępna jest na razie w wersji dla urządzeń Android. Firma WhatsApp zaczęła nad nią pracować w połowie zeszłego roku, inicjując wtedy pilotażowy program WhatsApp Business, w ramach którego weryfikowała biznesowe konta i sprawdzała, czy proponowane przez nią rozwiązania spełniają oczekiwania użytkowników.

Firma informuje, że użytkownicy każdej wersji aplikacji WhatsApp będą wiedzieć, że wymieniają informacje z użytkownikiem biznesowym, gdyż konto takiego użytkownika ma statut “Business Account”. Z czasem statut ten zmieni się na “Confirmed Account”. Stanie się to wtedy gdy WhatsApp dokona weryfikacji konta i doda do profilu informacje uwiarygodniające dany biznes, takie jak numery telefonów czy dane rejestrowe.


TOP 200