Wczoraj Mark Zuckerberg stracił 24 mld USD. Kurs Meta ostro w dół

Meta opublikowała wyniki kwartalne. Mimo wzrostu przychodów, zysk był niższy, także po raz pierwszy w historii spadła znacznie liczba użytkowników FB . W efekcie kurs akcji spółki spadł o 22%. Według agencji Reuters, oznacza to rozczarowanie inwestorów wynikami.

Wczoraj Mark Zuckerberg stracił 24 mld USD. Kurs Meta ostro w dół

Aditya Vyas / Unsplash

Wczoraj, kiedy po zamknięciu sesji amerykańskiej giełdy Meta opublikowała wyniki za 4 kw. 2021, wycena jej akcji spadła o 22% do 251,40 USD w handlu pozasesyjnym. Tym samym Mark Zuckerberg stracił 24 mld USD w kilka godzin.

Powodem jest rozczarowanie inwestorów okazały się zyskami w ostatnich miesiącach oraz prognoza na I kw. 2022 - pisze Reuters.

Zobacz również:

  • Sytuacja makroekonomiczna nie wpływa na Apple
  • Instagram pozwoli użytkownikom na zakupy bezpośrednio w aplikacji
  • Meta postawiła na język Rust

W IV kwartale przychody sięgnęły 33,67 mld dol. wobec 28,07 mld USD rok wcześniej (wzrost o 20%). Przychody są nieco wyższe od szacunków analityków z Wall Street na poziomie 33,4 mld dol.

Zysk netto wyniósł 10,28 mld dol. w porównaniu do 11,22 mld dol. przed rokiem, co oznacza spadek o 8 proc. Zysk na akcję wyniósł 3,67 dol. wobec 3,88 dol. przed rokiem. Analitycy oczekiwali większego zysku na akcję, na poziomie 3,84 dol.

Po raz pierwszy w historii spadła globalna dzienna liczba aktywnych użytkowników Facebooka (DAU) do 1,929 mld z 1,930 mld (w porównaniu z poprzednim kwartałem). Tymczasem analitycy z Wall Street oczekiwali wyniku w wysokości 1,95 mld. Niższa okazała się też średnia miesięczna liczba użytkowników na poziomie 2,91 mld. Szacunki analityków zakładały oscylowały wokół 2,95 mld.

Niższa od oczekiwań analityków okazała się też prognoza amerykańskiej spółki na kolejny kwartał. Meta spodziewa się przychodów w przedziale między 27 a 29 mld dol. Konsensus zakładał przychody na poziomie 30,15 mld dol.

Jako uzasadnienie niższych prognoza Meta podała zmiany w prywatności Apple (które utrudniły markom kierowanie i pomiar ich kampanii reklamowych na Facebooku) oraz zwiększoną konkurencję o użytkowników ze strony rywali, takich jak TikTok. Powołała się również na kwestie makroekonomiczne, takie jak zakłócenia w łańcuchu dostaw.

Rozczarowujące wyniki opublikowały także inne spółki zajmujące się mediami społecznościowymi: Twitter, Pinterest i Spotify.

Źródło: Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200