W skrócie
- Computerworld,
- 17.06.2006, godz. 12:50
Google zlokalizuje wszystkie produkty... Oracle ma za sobą kolejny udany kwartał... Wojna o formaty HD przenosi się na ulice... Szef spółki Macromedia nie znalazł dla siebie miejsca w Adobe...
***
Oracle ma za sobą kolejny udany kwartał. Wyniki koncernu były lepsze od prognoz. Przychody firmy wzrosły o ponad 25% do poziomu 4,9 mld USD. Sprzedaż nowych licencji na oprogramowanie w IV kw. finansowym wzrosła o 32% i wyniosła 2,1 mld USD. Przychody Oracle z licencji na aplikacje zwiększyły się o 83% na co miało wpływ przejęcie Siebel Systems i dostawcy oprogramowania dla sieci detalicznych - spółki Retek. Oracle odnotowała także 18% wzrost sprzedaży baz danych.
***
Google zlokalizuje większość lub nawet wszystkie swoje produkty. Dotychczas niektóre usługi spółki oferowane są w ograniczonym zakresie poza USA. Firma w Europie rozpoczęła poszukiwania kandydata na stanowisko szefa międzynarodowego działu lokalizacji produktów. Poszukiwaniem osoby z co najmniej 10 letnim doświadczeniem w tego typu projektach zajmuje się firma doradztwa personalnego oraz University of Limerick w Irlandii.
Prace związane z lokalizacją produktów właśnie w Irlandii prowadzi wielu graczy IT, m.in. Microsoft, Oracle czy Symantec. Największy europejski ośrodek Google jest mieści się również w Irlandii, ale spółka nie potwierdziła jeszcze w jakim kraju zamierza utworzyć centrum koordynujące projekty lokalizacji produktów. Przypomnijmy, że centrum Google powstaje także w Polsce.
***
Wojna o formaty HD przenosi się na ulice. W USA w przyszłym tygodniu na rynku zadebiutują stacjonarne odtwarzacze płyt Blu-ray - które podobnie jak dyski HD-DVD pretendują do miana następcy DVD. W amerykańskich (na razie) sklepach pojawi się odtwarzacz Samsung BD-P1000. Koncern Sony przygotował jednocześnie 8 tytułów filmowych w wysokiej rozdzielczości. Na płytach Blu-ray wydane zostały m.in. Terminator i Piąty Element.
Standard Blu-ray wspierają m.in. Sony, Matsushita i Samsung. Technologię HD-DVD, zgodne z którą urządzenia już wcześniej pojawiły się na rynku, promują Toshiba, NEC i Intel.
***
Szef spółki Macromedia nie znalazł dla siebie miejsca w Adobe. Stephen Elop - po tym jak Adobe przejęła zarządzaną przez niego firmę - w nowej strukturze pełnił rolę wiceprezesa ds. sprzedaży. Elop zrezygnował ze stanowiska, ale będzie jeszcze pełnił swoje funkcje do 5 grudnia br. Przypomnijmy Adobe kupiła spółkę Macromedia w ramach transakcji szacowanej na 3,4 mld USD w 2005 roku.
Według nieoficjalnych informacji Adobe wkrótce ma otworzyć w Polsce swoje biuro.