W selekcji kandydatów rośnie znaczenie ich profilu społecznościowego

Według Eurocom Worldwide Survey, już 20% firm z branży technologicznej odrzuciło aplikację kandydata na stanowisko pracy ze względu na jego profil udostępniony w Internecie.

Wcześniejsze badania wykazały, że już 40% pracodawców sprawdzało potencjalnego pracownika na portalach społecznościowych. Ale po raz pierwszy firmy otwarcie przyznały, że odrzuciły kandydata na podstawie informacji, które uzyskały w Internecie.

"XXI wiek uczy, że każde działanie w Internecie pozostawia za sobą niezatarty ślad. Nadchodzące lata pokażą nam, że będziemy oceniani przez pryzmat naszych działań w Internecie , których dokonujemy już dziś" - powiedział Mads Christensen dyrektor ds. sieci w Eurocom Worldwide. "Jedna na pięć aplikacji jest odrzucana ze względu na działalność kandydata w Internecie, co stanowi ostrzeżenie dla ludzi poszukujących pracy, jest to wskaźnik cyfrowej rzeczywistości, w której żyjemy" - dodaje.

Zobacz również:

  • Data Scientist - jak stawiać pierwsze kroki w branży?
  • Jak przygotować bezkonkurencyjne ogłoszenie o pracę
  • Problemów TikToka w USA ciąg dalszy

Brytyjski Computerworld uczestniczył w tygodniu e-umiejętności, gdzie studencie i absolwenci ITMB zebrali się, aby omówić swoje umiejętności i spotkać się z pracodawcami. Kate Ross, menedżer ds. rozwoju w brytyjskim oddziale IBM, zwróciła uwagę na odpowiedzialne zarządzanie swoim profilem sieciach społecznościowych. Firma IBM rozpoczęła w Wlk. Brytanii szkolenie absolwentów uczelni wyższych z tego, jak odpowiedzialnie zarządzać swoim profilem w Internecie. Oto kilka rad, które przekazują pracownicy tej firmy.

"Istotne jest to, aby umiejętnie zarządzać swoim profilem, np. na Facebooku i dbać o niego szczególnie, gdy kandydat stara się o pracę" - powiedziała Kate Ross. "Duże znaczenia mają dla nas kandydaci, którzy silnie działają w Internecie. Mamy wielu absolwentów, którzy aplikowali do nas za pośrednictwem własnych stron internetowych, a najbardziej niesamowity jest Twitter. Wszyscy w IBM jesteśmy zachęcani do budowania naszego profilu w Internecie" - dodaje.

Kate Ross przekazała studentom przewodnik - a w zasadzie wytyczne dla osób, które ubiegają się o pracę w nowoczesnych firmach - zatytułowany "Zarządzenie reputację w Cyfrowym Świecie: Zalecenia IBM dla aplikujących i pracodawców idących z duchem czasu".

Można przeczytać w nim, że "Każdy jest odpowiedzialny za swoją cyfrową reputację i powinien nią uważnie i aktywnie zarządzać w świecie Internetu. Żyjemy w czasach, gdzie wszystkie informacje mogą stać się dostępne i szybko rozprzestrzenić się, co za tym idzie pracodawca ma możliwość szybkiego zweryfikowania i oceny ich według własnego uznania".

Przewodnik radzi także studentom, aby przemyśleć wszystkie informacje, które zamieszczają na portalach społecznościowych, aby budowana przez nich cyfrowa reputacja była jak najbardziej profesjonalna.

W Stanach Zjednoczonych pojawiły się także firmy oferujące profesjonalne usługi "czyszczenia" profili dla osób, które zamierzają starać się o pierwszą pracę w życiu. Są to m.in.: Socioclean.com, Reppler, czy XeeMe.

Oto sześć podstawowych zasad dotyczących uporządkowania własnego profilu na serwisie społecznościowym:

  1. Przejrzyj listę swoich znajomych i usuń z listy niechciane osoby.
  2. Wykasuj niestosowne wpisy i zdjęcia.
  3. Stwórz listy znajomych, aby podzielić ich na grupy (umożliwia to m.in. Facebook) i wiedzieć do jakich informacji mają dostęp.
  4. Zmień ustawienia dotyczące prywatności, aby udostępniać część informacji tylko znajomym.
  5. Zmień ustawienia powiadomień, aby Facebook nie informował Cię o każdej, najdrobniejszej aktywności znajomych.
  6. Porządkuj od czasu do czasu swoją "tablicę", aby wyglądała bardziej reprezentatywnie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200