W przekroju: Unified Communications
- 24.04.2007
Termin Unified Communications (UC) zyskał wielką popularność w 2006 roku, choć na razie częściej posługują się nim dostawcy niż potencjalni użytkownicy. IDC określa terminem UC integrację wszelkich sposobów komunikacji - telefonii IP, systemów audio i wideokonferencji oraz komunikatorów dostępnych z poziomu komputera osobistego lub urządzenia mobilnego. Unified Communications integruje się z aplikacjami i procesami biznesowymi firmy.
Termin Unified Communications (UC) zyskał wielką popularność w 2006 roku, choć na razie częściej posługują się nim dostawcy niż potencjalni użytkownicy. IDC określa terminem UC integrację wszelkich sposobów komunikacji - telefonii IP, systemów audio i wideokonferencji oraz komunikatorów dostępnych z poziomu komputera osobistego lub urządzenia mobilnego. Unified Communications integruje się z aplikacjami i procesami biznesowymi firmy.
- 18 mln kont poczty elektronicznej podłączono już do rozwiązań typu Unified Communications
- 47 mln użytkowników poczty elektronicznej ma korzystać z rozwiązań UC za trzy lata
- 1,53 mld euro ma wynieść wg Frost and Sullivan w 2012 r. wartość rynku rozwiązań Unified Communications w regionie EMEA. (wzrost o 150% w stosunku do 2005 r.)
- Według Wainhouse Research, za 5-8 lat większość funkcjonalności Unified Communications będzie implementowana bezpośrednio w telefonach IP, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.