W minionym roku sprzedaż drukarek na polskim rynku przekroczyła 800 tys. sztuk
- 12.02.2001, godz. 09:55
Liderem rynku pozostał Hewlett-Packard. Firma utrzymuje ok. 60-proc. udział w rynku drukarek atramentowych. Canon i Lexmark osiągnęli już poziom sprzedaży, zapewniający stabilną pozycję na rynku. Po ubiegłorocznym spadku, poprawiły się wyniki Epsona. Pojawił się też nowy konkurent - Xerox.
W 2000 r. sprzedaż drukarek na polskim rynku przekroczyła 800 tys. sztuk. Nie sprawdziły się przewidywania sprzed roku i większość producentów musiała skorygować optymistyczne założenia.
Liderem rynku pozostał Hewlett-Packard. Firma utrzymuje ok. 60-proc. udział w rynku drukarek atramentowych. Canon i Lexmark osiągnęli już poziom sprzedaży, zapewniający stabilną pozycję na rynku. Po ubiegłorocznym spadku, poprawiły się wyniki Epsona. Pojawił się też nowy konkurent - Xerox.
Zobacz również:
Do impasu na rynku drukarek laserowych przyczynił się przede wszystkim słaby początek roku. Większość producentów nie zdołała już odrobić strat. Jak dawniej Brother, Lexmark, Kyocera i Oki walczyły o odebranie udziałów liderowi HP, ale w praktyce konkurowały przede wszystkim ze sobą.
Udział drukarek igłowych w rynku spada i obecnie wynosi ok. 10%. Dominują Epson, Oki i Panasonic. Najszybciej wzrasta popyt na urządzenia wielofunkcyjne i kolorowe stronicowe (laserowe, LED i stałoatramentowe). Jednak łącznie ich udział nie przekracza 5% rynku.
***
<B>Pierwsze piątki</B>
<I>Sprzedaż drukarek laserowych w 2000 r. </I>
Firma; Liczba drukarek sprzedanych; Zmiana procentowa
1.Hewlett-Packard; 64 000; -4,8
2. Brother; 12 568; 6,6
3. Lexmark; 10 500; 226
4. Kyocera; 7909; 103
5. Oki Systems; 7824; -4,7
<I>Sprzedaż drukarek atramentowych w 2000 r.</I>
1. Hewlett-Packard; 358 000; 12,6
2. Canon; 99 000; 10
3. Lexmark; 85 000; 6,3
4. Epson; 47 305; 29
5. Xerox; 13 620; 208