W minionym roku sprzedaż drukarek na polskim rynku przekroczyła 800 tys. sztuk

Liderem rynku pozostał Hewlett-Packard. Firma utrzymuje ok. 60-proc. udział w rynku drukarek atramentowych. Canon i Lexmark osiągnęli już poziom sprzedaży, zapewniający stabilną pozycję na rynku. Po ubiegłorocznym spadku, poprawiły się wyniki Epsona. Pojawił się też nowy konkurent - Xerox.

W 2000 r. sprzedaż drukarek na polskim rynku przekroczyła 800 tys. sztuk. Nie sprawdziły się przewidywania sprzed roku i większość producentów musiała skorygować optymistyczne założenia.

Liderem rynku pozostał Hewlett-Packard. Firma utrzymuje ok. 60-proc. udział w rynku drukarek atramentowych. Canon i Lexmark osiągnęli już poziom sprzedaży, zapewniający stabilną pozycję na rynku. Po ubiegłorocznym spadku, poprawiły się wyniki Epsona. Pojawił się też nowy konkurent - Xerox.

Zobacz również:

  • Drukarka laserowa kolorowa - co kupić i dlaczego?
  • Google wchodzi do Europy ze swoją usługą drukowania zdjęć

Do impasu na rynku drukarek laserowych przyczynił się przede wszystkim słaby początek roku. Większość producentów nie zdołała już odrobić strat. Jak dawniej Brother, Lexmark, Kyocera i Oki walczyły o odebranie udziałów liderowi HP, ale w praktyce konkurowały przede wszystkim ze sobą.

Udział drukarek igłowych w rynku spada i obecnie wynosi ok. 10%. Dominują Epson, Oki i Panasonic. Najszybciej wzrasta popyt na urządzenia wielofunkcyjne i kolorowe stronicowe (laserowe, LED i stałoatramentowe). Jednak łącznie ich udział nie przekracza 5% rynku.

***

<B>Pierwsze piątki</B>

<I>Sprzedaż drukarek laserowych w 2000 r. </I>

Firma; Liczba drukarek sprzedanych; Zmiana procentowa

1.Hewlett-Packard; 64 000; -4,8

2. Brother; 12 568; 6,6

3. Lexmark; 10 500; 226

4. Kyocera; 7909; 103

5. Oki Systems; 7824; -4,7

<I>Sprzedaż drukarek atramentowych w 2000 r.</I>

1. Hewlett-Packard; 358 000; 12,6

2. Canon; 99 000; 10

3. Lexmark; 85 000; 6,3

4. Epson; 47 305; 29

5. Xerox; 13 620; 208

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200