W minionym roku sprzedaż drukarek na polskim rynku przekroczyła 800 tys. sztuk

Liderem rynku pozostał Hewlett-Packard. Firma utrzymuje ok. 60-proc. udział w rynku drukarek atramentowych. Canon i Lexmark osiągnęli już poziom sprzedaży, zapewniający stabilną pozycję na rynku. Po ubiegłorocznym spadku, poprawiły się wyniki Epsona. Pojawił się też nowy konkurent - Xerox.

W 2000 r. sprzedaż drukarek na polskim rynku przekroczyła 800 tys. sztuk. Nie sprawdziły się przewidywania sprzed roku i większość producentów musiała skorygować optymistyczne założenia.

Liderem rynku pozostał Hewlett-Packard. Firma utrzymuje ok. 60-proc. udział w rynku drukarek atramentowych. Canon i Lexmark osiągnęli już poziom sprzedaży, zapewniający stabilną pozycję na rynku. Po ubiegłorocznym spadku, poprawiły się wyniki Epsona. Pojawił się też nowy konkurent - Xerox.

Zobacz również:

  • Z peryferiów do centrum

Do impasu na rynku drukarek laserowych przyczynił się przede wszystkim słaby początek roku. Większość producentów nie zdołała już odrobić strat. Jak dawniej Brother, Lexmark, Kyocera i Oki walczyły o odebranie udziałów liderowi HP, ale w praktyce konkurowały przede wszystkim ze sobą.

Udział drukarek igłowych w rynku spada i obecnie wynosi ok. 10%. Dominują Epson, Oki i Panasonic. Najszybciej wzrasta popyt na urządzenia wielofunkcyjne i kolorowe stronicowe (laserowe, LED i stałoatramentowe). Jednak łącznie ich udział nie przekracza 5% rynku.

***

<B>Pierwsze piątki</B>

<I>Sprzedaż drukarek laserowych w 2000 r. </I>

Firma; Liczba drukarek sprzedanych; Zmiana procentowa

1.Hewlett-Packard; 64 000; -4,8

2. Brother; 12 568; 6,6

3. Lexmark; 10 500; 226

4. Kyocera; 7909; 103

5. Oki Systems; 7824; -4,7

<I>Sprzedaż drukarek atramentowych w 2000 r.</I>

1. Hewlett-Packard; 358 000; 12,6

2. Canon; 99 000; 10

3. Lexmark; 85 000; 6,3

4. Epson; 47 305; 29

5. Xerox; 13 620; 208