W marcu br. rozpocznie działalność bank Inteligo

Inteligo będzie drugą, działającą w Polsce instytucją finansową, która nie zamierza tworzyć sieci tradycyjnych oddziałów. Pierwszą jest mBank SA należący do BRE Bank SA. Klienci mają być obsługiwani za pośrednictwem telefonu stacjonarnego, komórkowego, bankomatów i Internetu.

W marcu br. zostanie uruchomiony w Polsce kolejny bank wirtualny - Inteligo. Jest to wspólne przedsięwzięcie - działającego już w Polsce - niemieckiego banku Bankgesellschaft Berlin AG i Inteligo Group. Dotychczas akcjonariusze zainwestowali w to przedsięwzięcie ok. 11 mln USD.

Inteligo będzie drugą, działającą w Polsce instytucją finansową, która nie zamierza tworzyć sieci tradycyjnych oddziałów. Pierwszą jest mBank SA należący do BRE Bank SA. Klienci mają być obsługiwani za pośrednictwem telefonu stacjonarnego, komórkowego, bankomatów i Internetu. Prezentując swoje zamierzenia, przedstawiciele Inteligo powoływali się na przykład brytyjskiego banku wirtualnego - Egg.

Zobacz również:

  • Mozilla stworzyła nową usługę, która usuwa nasze wrażliwe dane z internetu

<B>Zadowolony klient</B>

Operacje i rachunki bankowe klientów Inteligo faktycznie będą prowadzone przez należącą do Bankgesellschaft Berlin AG spółkę Bankgesellschaft Berlin (Polska). Przy wdrażaniu rozwiązań informatycznych Inteligo współpracuje z Compaq Computer. Producent ten ma dostarczyć sprzęt i oprogramowanie obsługujące centralny system informatyczny. Będzie także świadczył usługi integracyjne. Z kolei Alcatel dostarczy sprzęt telekomunikacyjny i oprogramowanie do budowy call center. Euronet ma prowadzić outsourcing systemu informatycznego obsługującego karty płatnicze Visa. Udostępni także sieć bankomatów.

Przedstawiciele Inteligo deklarują, że ich oferta będzie "najwygodniejszą i najatrakcyjniejszą finansowo" usługą bankową na rynku polskim. "Z naszych badań wynika, że tylko 4% klientów polskich banków jest zadowolonych z ich usług. Chcemy to zmienić" - zapowiada Andrzej Klesyk, dyrektor generalny Inteligo Financial Services SA. We współpracy z brytyjską firmą Siegel&Gale opracowano program Brand User Experience, który umożliwi monitorowanie satysfakcji klientów.

Inteligo zamierza zdobyć w ciągu 18 miesięcy 150 tys. aktywnych klientów. W ciągu 4 lat Inteligo ma mieć ok. 3 proc. udział w polskim rynku depozytów bankowych.

<B>Polska to początek</B>

Inteligo będzie działać przede wszystkim na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Drugim po Polsce będzie oddział na Węgrzech. "Polska jest naszym pierwszym rynkiem, ale prace nad wprowadzeniem oferty Inteligo w pozostałych krajach regionu są już w toku" - mówi David Putts, prezes Inteligo Group.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200