W kolejności i na czas

Dzięki wdrożeniu systemu usprawniającego zarządzanie zasobami magazynowymi, firma Magna Automotive mogła utrzymać wymagane tempo produkcji.

Firma Magna Automotive Poland w Tarnowie Podgórnym dostarcza podzespoły do produkcji samochodów dostawczych marki Volkswagen. Organizacja produkcji tych samochodów zakłada dostawy podzespołów na czas i w ustalonej kolejności, przy wyśrubowanych normach czasowych. Aby spełnić te wymagania, w firmie wdrożono obsługę kodów kreskowych za pomocą aplikacji RF Express, dedykowanej pakietowi ERP firmy QAD.

"Dzięki zarządzaniu lokacjami na magazynie, wiadomo, z dokładnością do konkretnej sztuki, gdzie się znajduje każdy z materiałów, jakie są zapasy magazynowe i z której partii pochodzą".

Bartłomiej Stryczek, szef informatyki w Magna Automotive

Wdrożenie systemu usprawniającego produkcję bardzo zmieniło i usprawniło przepływ zasobów w firmie. W poprzednim modelu zasoby były przyjmowane do trzech różnych magazynów poprzez ręczne wprowadzanie do systemu dokumentów dostaw. "Materiały pozostałe z danej partii zostawały na stanie, były przesuwane aż do <<rozchodowania>>. Nie był to proces optymalny. Oczekiwaliśmy większej kontroli przepływu materiałowego wg FIFO oraz usprawnienia go. Obecnie każda część oraz identyfikowalny materiał jest znakowany za pomocą kodu kreskowego. Kody te wykorzystujemy podczas wszystkich procesów logistycznych i produkcyjnych, automatyzując identyfikację konkretnej sztuki materiału lub wyrobu gotowego. W ten sposób możemy usprawnić procesy biznesowe związane z obsługą zasobów i zachować wymagane tempo produkcji" - tłumaczy Bartłomiej Stryczek, szef informatyki w Magna Automotive.

Po wdrożeniu aplikacji RF Express zintegrowanej z czytnikami oraz systemem produkcyjnym i ERP, utworzone zostały dodatkowe trzy produkcyjne magazyny logiczne i każda operacja magazynowa jest rejestrowana za pomocą kodów kreskowych. Dzięki tym zmianom możliwe było wdrożenie kontrolowanego procesu kolejki FIFO dla materiałów na wszystkich etapach produkcji. System nadaje kolejny numer partii każdej sztuce, która przychodzi do magazynu i przechowuje wszystkie informacje niezbędne do sprawnej lokalizacji materiału oraz produktu.

Towar jest przechowywany w trzech logicznych magazynach produkcyjnych. Pierwszy obsługuje produkcje siedzeń do samochodu Caddy, drugi - do modelu Transporter T5, trzeci zawiera m.in. towary przeznaczone do sekwencjonowania: fotele trzeciego rzędu samochodu VW Caddy (produkowane przez siostrzaną spółkę w Czechach, a tutaj konfekcjonowane).

Bartłomiej Stryczek wyjaśnia: "Dzięki zarządzaniu lokacjami na magazynie, wiadomo, z dokładnością do konkretnej sztuki, gdzie się znajduje każdy z materiałów, jakie są zapasy magazynowe i z której partii pochodzą. W momencie przesunięcia materiałów, na przykład z magazynu do produkcji, system przedstawia informację ile i czego wziąć oraz z jakiej lokacji, a następnie sugeruje gdzie to przemieścić. W ten sposób sprawnie realizujemy FIFO, minimalizując przy tym ilość błędów personelu".


TOP 200