W kolejności i na czas

Czytniki współpracujące z RF Express są połączone za pomocą sieci bezprzewodowej. Aplikacja została maksymalnie sparametryzowana, by uprościć obsługę. Pracownicy korzystają zaledwie z kilku prosto opisanych opcji, takich jak przyjęcie towaru, przesunięcie do produkcji, wyszukiwanie towaru i lokacji, przeniesienie do magazynu jakościowego (kwestionowanie dostawy) oraz inwentaryzacja. Gdy to jest możliwe, system automatycznie rozpoznaje i podstawia odpowiednie informacje, takie jak magazyn i lokacja. Towar w momencie pierwszego przyjęcia do magazynu jest znakowany w systemie identyfikującą go referencją i partią. Od tej chwili wystarczy skanowanie dowolnym skanerem w firmie, by wiedzieć, jaki jest status danej sztuki, w którym magazynie logicznym się ona znajduje i jaki będzie następny etap pracy. Dostawy i operacje magazynowe są obliczane automatycznie.

Nie ma czasu na pomyłki

Firma ma bardzo niewiele czasu na produkcję, gdyż proces ten odbywa się w ścisłej koordynacji z zamówieniami producenta samochodów. Pierwszym dokumentem jest półroczna prognoza (plik LAB), która określa planowane zapotrzebowanie na każdy tydzień z półrocznym wyprzedzeniem. Kolejną wiążącą prognozę (SONATA), zawierającą tygodniowe zapotrzebowanie, firma otrzymuje z dwutygodniowym wyprzedzeniem. W tym dokumencie podane są numery samochodów i zapotrzebowanie na części. Na podstawie tego pliku system przygotowuje zamówienia do dostawców oraz oblicza harmonogram dostaw do klienta.

Na 5 godzin przed terminem dostawy, Volkswagen składa zamówienie, które dokładnie określa rodzaj i kolejność dostaw foteli. Firma ma zatem zaledwie 5 godzin na wytworzenie fotela i dostarczenie go na miejsce zabudowy w fabryce odległej o 24 km. Pracownicy firmy przewożą gotowe fotele ciężarówką i dostarczają je prosto na taśmę montażową Volkswagena w wymaganej kolejności.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Fotele samochodowe należą do tych podzespołów, od których zależy bezpieczeństwo ludzi. Przy produkcji firma korzysta z elektronicznie sterowanych kluczy dynamometrycznych oraz narzędzi pomiarowych, które komunikują się z systemem produkcyjnym. Na podstawie zeskanowanego kodu system określa konkretną sztukę produktu i ustala właściwą sekwencję skręceń. Operator musi je wykonać dla elementów krytycznych, w tym na przykład przy montażu poduszki powietrznej.

Elektroniczne klucze dynamometryczne komunikują się z systemem i dostarczają do niego informacje o wykonanych operacjach. W ten sposób, nawet w przypadku przeoczenia jakiegoś etapu przez operatora, system wychwyci błąd i wyświetli ostrzeżenie. Bez interwencji mistrza produkcji, potwierdzonej jego kodem kreskowym, system nie pozwoli na wydrukowanie etykiety transportowej, blokując wydanie niesprawnego fotela.

Informacje o najważniejszych parametrach krytycznych operacji, takich jak skręcanie fotela czy montaż poduszki powietrznej, są przechowywane w systemie. Przepisy i standardy obowiązujące w motoryzacji wymagają przy tym kojarzenia numeru seryjnego podzespołów oraz parametrów jakościowych produkcji z numerem VIN pojazdu i przechowywania tych danych przez okres 15 lat.


TOP 200