W błękitnych barwach

Cisco przejmuje od IBM większość produktów sieciowych.

Cisco przejmuje od IBM większość produktów sieciowych.

IBM odsprzedał Cisco Systems większość produktów sieciowych, rozwijanych dotychczas przez dział IBM Networking Hardware Division. Nie ujawniono jednak wartości transakcji.

Patenty IBM dotyczące technologii konstrukcji koncentratorów, przełączników i routerów przejdą na własność Cisco. Firma ta natomiast zgodziła się kupować od IBM przez pięć lat komponenty niezbędne do produkcji urządzeń sieciowych. Na ten cel Cisco przeznaczyło ok. 2 mld USD. Firmy zapowiedziały także współpracę przy integracji rozwiązań Cisco z siecią IBM Global Services i opracowaniu pakietu usług e-biznesu, realizowanych w niej za pomocą technologii obu firm. Nie podano jednak, ile firmy zamierzają zainwestować w opracowywanie wspólnych rozwiązań.

IBM, po przekazaniu Cisco działu sieciowego, zamierza kontynuować wsparcie techniczne dla użytkowników sieci SNA i Token Ring, mimo że firma nie będzie oferować już routerów i przełączników pracujących w tej technologii. IBM ma jednak nadal dostarczać karty sieciowe w standardach SNA i Token Ring.

Cisco będzie również współpracować z IBM w ramach programu migracji klientów wykorzystujących technologię SNA na IP oraz rozwoju związanych z tym obszarem nowych produktów. Kooperacja firm obejmuje także wspólne tworzenie produktów do integracji głosu, danych i wideo oraz obsługi handlu elektronicznego.

W ciągu najbliższych 12 miesięcy Cisco zamierza przeprowadzić migrację dotychczasowych użytkowników sprzętu sieciowego IBM na własne rozwiązania. Przekazanie działu sieciowego IBM firmie Cisco oznacza koniec współpracy "big blue" z dotychczasowymi partnerami OEM, m.in. Xylan i 3Com.

Umowę IBM i Cisco musi jeszcze zaakceptować amerykański Departament Sprawiedliwości, który może uznać, że Cisco dąży do uzyskania monopolistycznej pozycji na rynku routerów i przełączników. Cisco zapewnia jednak, że technologia, którą przejmuje od IBM, zostanie wykorzystana przede wszystkim jako podstawa kolejnej generacji produktów sieciowych i porozumienie nie ma nic wspólnego z aktualnymi udziałami w rynku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200