W Szczecinie powstaje nowe call center
- Jarosław Ochab,
- 11.08.2005, godz. 16:28
Firma Stream International kompletuje obsadę do uruchamianego w Szczecinie call center, które będzie obsługiwać niemieckojęzycznych klientów HP. Początkowo zatrudnienie znajdzie w nim 100 osób, a docelowo nawet 400.
Stream International działa obecnie w 13 krajach i specjalizuje się w outsourcingowych usługach wsparcia technicznego i obsługi klientów. Poprzez telefon i kanały elektroniczne w skali globalnej 11 tys. pracowników firmy obsługuje ok. 45 mln 'zgłoszeń' rocznie.
W październiku Stream uruchomi ośrodek call center w Polsce. "Szczecin wygrał przede wszystkim lokalizacją (bliskością Berlina) i dostępnością wykwalifikowanych pracowników" - mówi Janusz Gawroński, z Centrum Obsługi Inwestora w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego, które pilotowało inwestycje Stream International.
Rekrutacje na potrzeby nowego oddziału Stream prowadziła w Polsce od kwietnia br. Pierwsi pracownicy odbyli już szkolenia w Berlinie, gdzie Stream ma podobne call center. Ośrodek w Szczecinie zajmie się obsługą niemieckojęzycznych klientów HP. Stream zamierza świadczyć też usługi dla innych korporacji, stąd wynika planowany wzrost zatrudnienia do 400 osób w perspektywie 3 - 4 lat.