W Polsce działają już cztery centra płatnej pomocy technicznej Microsoftu

Jako ostatnia status Microsoft Authorized Support Center - Autoryzowanego Centrum Pomocy Technicznej dla produktów Microsoft uzyskała katowicka firma Sieciowe Systemy Informacyjne. Do tej pory autoryzacje zdobyły firmy TCH, Digital Equipment (obecnie Compaq) i Hewlett-Packard Polska. Niedawno jeszcze Microsoft zapewniał, że w najbliższym czasie nie będzie zwiększał liczby ośrodków płatnej pomocy technicznej dla produktów BackOffice i Windows NT.

Jako ostatnia status Microsoft Authorized Support Center - Autoryzowanego Centrum Pomocy Technicznej dla produktów Microsoft uzyskała katowicka firma Sieciowe Systemy Informacyjne. Do tej pory autoryzacje zdobyły firmy TCH, Digital Equipment (obecnie Compaq) i Hewlett-Packard Polska. Niedawno jeszcze Microsoft zapewniał, że w najbliższym czasie nie będzie zwiększał liczby ośrodków płatnej pomocy technicznej dla produktów BackOffice i Windows NT.

Nie ma konfliktu

"Nastawiamy się na obsługę przedsiębiorstw mających oddziały w całej Polsce, przede wszystkim z sektora administracji państwowej, telekomunikacji i bankowości. Będą to głównie klienci, którzy współpracowali już z nami w zakresie produktów MS BackOffice i Windows NT. Poprzez sieć ośmiu oddziałów mamy zamiar działać w całej Polsce, nie koncentrując się, jak dotychczasowe centra, na Warszawie" - mówi Marek Juszczyk, dyrektor ds. rozwoju 2Si. Do obsługi klientów w ramach ASC będzie przeznaczonych 3 pracowników w centrali 2Si oraz pracownicy w oddziałach.

Przedstawiciele TCH, Compaqa i HP są zdania, że powstanie nowego centrum nie zagrozi ich dotychczasowej pozycji ani nie spowoduje niezdrowej konkurencji między ośrodkami. "Działamy głównie w regionie Warszawy, nie staramy się wychodzić na rynek ogólnopolski" - mówi Krzysztof Parol, specjalista w dziale ASC TCH. Compaq skoncentrował się na bardzo dużych klientach, których obsługuje nie tylko w zakresie produktów Microsoftu. "Nasza współpraca z klientami opiera się na rocznych bądź wieloletnich umowach" - mówi Tomasz Bator z Compaq Polska. Podobnie do dużych klientów skierowana jest oferta ASC w Hewlett-Packard Polska "Obsługujemy pewną grupę stale współpracujących z nami przedsiębiorstw, przede wszystkim tych, które pracują równolegle w systemach Windows NT i Unix" - mówi Andrzej Klimiuk, dyrektor działu telefonicznej obsługi oprogramowania HP.

Stała klientela

Wszystkie ASC deklarują, że usługi świadczone przez centra przeznaczone są dla każdej firmy. W rzeczywistości korzystają z nich zazwyczaj stali klienci, współpracujący z tą firmą również w zakresie zakupu licencji i integracji sprzętu oprogramowania. Tym samym liczba klientów ASC zależy od liczby klientów firmy jako całości. Rynek na samodzielne usługi wsparcia technicznego w zakresie oprogramowania, mimo że bardzo dochodowy, wciąż jest uznawany za niedojrzały.