W Horizon Worlds będzie można tworzyć zamknięte wirtualne przestrzenie

Meta zamierza udoskonalić usługę Horizon Worlds i zaczęła testować nową funkcję VR (wirtualna rzeczywistość). Pozwala ona tworzyć w tym środowisku zamknięte przestrzenie dostępne wyłącznie określonym użytkownikom, a Meta nadała jej roboczą nazwę “members-only worlds”.

Grafika: Meta

Są to testy fazy alfa, które mają dać twórcom wirtualnych światów możliwość rozwijania i moderowania własnych społeczności. Opcja jest obecnie testowana przez niewielką, wybraną przez Metę grupę twórców. Mogą oni powiększać swoją grupę o kolejnych członków, oferując im możliwość uczestniczenia w tym eksperymencie.

Każda taka grupa mieć maksymalnie 150 członków i 25 odwiedzających jednocześnie dany wirtualny świat gości. Dzięki światom przeznaczonym tylko dla członków twórcy mogą stworzyć specjalną przestrzeń roboczą i organizować w niej wirtualne spotkania nie martwiąc się o to, że dołączy do nich jakiś nieproszony gość.

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI
  • Rzecznik Mety skazany przez rosyjski sąd na sześć lat więzienia

Pomysł tworzenia wirtualnych światów w Horizon Worlds tylko dla określonych członków tej usługi doczekał się wreszcie realizacji. Nie jest bowiem tajemnicą, że w ramach usługi Horizon Worlds mogą czasami powstawać niebezpieczne środowiska, np. takie, w których dochodziło do nieobyczajnych zachowań, mających choćby podłoże seksualne. Nowe światy tylko dla członków mogą być postrzegane jako kolejny sposób na rozwiązanie tych problemów.

Uruchomienie nowej opcji następuje po tym, gdy Meta w trzecim kwartale zeszłego roku wprowadziła do usługi tzw. przestrzenie osobiste. Są to takie przestrzenie w które zapewniają użytkownikom możliwość spędzenie wolne czas i uruchamiania np. różnego rodzaju gier, zapraszając do nich swoim znajomych. Ostatnio Meta zapowiedziała, że środowiska Horizon Worlds będzie można w przyszłości kreować również na urządzeniach mobilnych. Uruchamiając Horizon Worlds na większej liczbie platform, usługa zyska na pewno na popularności, ponieważ obecnie jest dostępna tylko na firmowych zestawach słuchawkowych Quest VR.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200