VoIP i komunikacja IP

Zdecydowanym zwycięzcą w tej kategorii została firma Cisco Systems, na którą oddano co piąty głos. Współbrzmi to z bieżącą aktywnością marketingowo-szkoleniową Cisco w dziedzinie rozwiązań VoIP.

Zdecydowanym zwycięzcą w tej kategorii została firma Cisco Systems, na którą oddano co piąty głos. Współbrzmi to z bieżącą aktywnością marketingowo-szkoleniową Cisco w dziedzinie rozwiązań VoIP.

Miejsce giganta sieciowego jest także odzwierciedleniem jego znaczącej pozycji na rynku sprzętowych rozwiązań komunikacji IP, w tym sztandarowego CallManagera. Jeżeli dodamy do tego fakt, że Linksys jest częścią Cisco, to łącznie na tę grupę głosowało 35% ankietowanych. Cisco walczy o rynek korporacyjny, natomiast Linksys to typowe rozwiązanie SOHO.

Trzecie miejsce zajęli ex aequo Alcatel-Lucent i Microsoft. Szumnie zapowiadany Communications Server 2007 zdobywa rynek powoli. Wydaje się, że na razie od strony rozpoznawalności rozwiązania, gdyż według naszej wiedzy, jak dotąd, nie miały miejsca w naszym kraju znaczące wdrożenia nominowanego MS Office Communications Server 2007. Klienci dosyć nieufnie zerkają na software'owy serwer komunikacyjny firmy z Redmond. Zapewne wraz z liczbą wdrożeń będzie rosło zaufanie do tego rozwiązania.

Nieco poniżej swojego konkurenta firmy Alcatel-Lucent, uplasował się mający podobne portfolio systemów komunikacyjnych Siemens. Obydwie firmy w ostatnim czasie zaoferowały i szczególnie promują rozwiązania serwerów komunikacyjnych dla firm średniej wielkości, gdyż zapewne tutaj dostrzegły duży potencjał rozwoju rynku.

Jak głosowali czytelnicy

Jak głosowali czytelnicy

Avaya, która za oceanem przedstawiana była niedawno jako lider, a nawet nr 1 telefonii IP, w naszym głosowaniu zajęła dopiero piąte miejsce. Jej nominowane rozwiązanie one-X Mobile for iPhone, choć ciekawe, to ze względu na niezbyt dużą popularność iPhone w Polsce (inaczej niż w USA) nie cieszyło się przychylnością głosujących.

Firma Fluke Networks, choć zajęła siódme miejsce, to jednak pozostaje liderem rynku testerów, w tym analizatorów połączeń VoIP. Codima Technologies i Teles to firmy wypełniające odpowiednie nisze rynkowe, niemające wielu konkurentów i na pewno na ich rozwiązania znajdą się nabywcy.

Unified Communications Manager 6.1

System zunifikowanej komunikacji, pozwalający bezpiecznie i niezawodnie zarządzać komunikacją telefoniczną, zintegrowaną komunikacją wideo, konferencjami audio i wideo, pracą grupową oraz informacją o dostępności użytkowników i ich preferencjach komunikacyjnych.

Nieodłączną część systemu stanowią aplikacje klientów komunikacyjnych, dostępne zarówno na stacje MS Windows, jak i na telefony mobilne GSM. Ponadto pozwala on na rozbudowę funkcjonalności poprzez otwarty interfejs API.

producent: Cisco Systems


TOP 200