VoIP i komunikacja IP

Wśród rozwiązań zgłoszonych przez firmy są zarówno produkty dedykowane dla małego biznesu, jak i rozwiązania korporacyjne.

Wśród rozwiązań zgłoszonych przez firmy są zarówno produkty dedykowane dla małego biznesu, jak i rozwiązania korporacyjne.

Na rynku pojawiły się "wszystkomające kombajny" dla rozwiązań MSP, które pozwalają integrować różne środowiska komunikacyjne. Oferują interfejsy do systemów telefonicznych: VoIP (SIP), TDM, ISDN, DECT oraz GSM. A także modem DSL, przełącznik LAN, USB, Wi-Fi, w tym MIMO. Ponieważ pasmo 2,4 GHz w sieciach jest już mocno zaszumione, część rozwiązań pracuje także w przestrzeni 5 GHz. Wszystko po to, by użytkownik kupując jedno pudełko, mógł połączyć wszystkie wykorzystywane przez siebie media. Rozwiązania te tworzą swoiste centra telekomunikacyjne. Część z nich może pełnić także funkcję serwera druku, firewalla, a nawet serwera multimediów, pozwalając odtwarzać pliki muzyczne, gdy komputer jest wyłączony. Pomimo że urządzenia te są przeznaczone do niewielkich zastosowań, coraz częściej oferują zaawansowane mechanizmy priorytetyzacji ruchu. Firmowe systemy telekomunikacyjne przekształcają się z rozwiązań typowo głosowych w wielousługowe: audio-wideo, konferencyjne, instant messaging, pracy grupowej, śledzenia dostępności użytkownika, bram transkodujących w locie pomiędzy różnymi protokołami i mediami. System komunikacyjny IP pozwala świadczyć klientom również usługi dodatkowe. Oprócz rozszerzenia funkcjonalności zwiększana jest również jakość przekazu audio-wideo. Coraz więcej producentów umożliwia korzystanie z szerokopasmowych, nieustandaryzowanych jeszcze kodeków głosowych i wideo. System telefonii IP to nie wszystko, ważne są również monitoring i raportowanie jakości połączeń. Część rozwiązań komunikacyjnych ma już wbudowane narzędzia nadzoru.

Alcatel-Lucent OmniPCX Office

VoIP i komunikacja IP

Hybrydowy serwer komunikacyjny przeznaczony na rynek MSP. Umożliwia płynną migrację od telefonii TDM do VoIP - na poziomie pojedynczych użytkowników. Obsługuje wiele funkcji telefonicznych i zapewnia współpracę z wieloma rodzajami terminali, w tym dwusystemowymi GSM/VoWLAN. Konsola operatorska upraszcza zarządzanie przychodzącymi połączeniami oraz przekierowaniami. Graficzny interfejs konsoli zapewnia nieprzerwany monitoring wszystkich zainstalowanych terminali - analogowych i cyfrowych, IP, DECT lub aplikacji softphone.

Avaya one-X Mobilefor iPhone

VoIP i komunikacja IP

Oprogramowanie pozwalające na włączenie urządzeń iPhone firmy Apple do produktów telefonii biznesowej. Dzięki aplikacji użytkownicy zyskują dostęp do telefonii korporacyjnej, zasobów informacyjnych firmy, funkcji przekazywania połączeń, skróconego wybierania numerów wewnętrznych, przekazywania połączeń do poczty głosowej, ich parkowania, zawieszania, obsługi wieloosobowych telekonferencji. Pozwala też na obniżenie kosztów dzięki realizowaniu połączeń międzymiastowych i międzynarodowych w ramach sieci korporacyjnej.

Fluke Networks OptiView Series III IntegratedNetwork Analyzer

VoIP i komunikacja IP

Trzyfunkcyjne urządzenie z zaawansowanymi funkcjami QoS, przydatnymi przy priorytetyzacji usług VoIP, wideo i przesyłaniu danych. Rozwiązanie obejmuje: router do współdzielenia internetu z 4-portowym przełącznikiem i punktem dostępowym 802.11g/b; dwa porty telefoniczne FXS umożliwiające korzystanie z telefonii VoIP; prosty i łatwy w obsłudze punkt dostępowy, zintegrowany przycisk WPS, filtrowanie adresów MAC, rozbudowany firewall, możliwość konfiguracji dwóch SSID. Urządzenie wspiera priorytetyzację 802.1p, DiffServ i TOS.

Linksys WRP400

VoIP i komunikacja IP

Trzyfunkcyjne rozwiązanie sieciowe, wspierające zaawansowany Quality of Service, przydatny przy priorytetyzacji usług VoIP, wideo oraz przesyłaniu danych. Wszystko w jednym urządzeniu: router do współdzielenia internetu z 4-portowym przełącznikiem i punktem dostępowym w standardzie 802.11g/b; dwa standardowe porty telefoniczne FXS umożliwiające korzystanie z telefonii VoIP; prosty, łatwy w obsłudze punkt dostępowy, zintegrowany przycisk WPS, filtrowanie adresów MAC, rozbudowany firewall, możliwość konfiguracji dwóch SSID. Urządzenie wspiera priorytetyzację 802.1p, DiffServ oraz TOS.

AVM FRITZ! Box Fon WLAN 7270

VoIP i komunikacja IP

Wielofunkcyjny "kombajn" dla małych firm. Ma zintegrowany modem DSL, bramkę VoIP, 4 porty LAN, host USB, anteny MIMO i router WLAN zgodny z N (2,4 i 5 GHz). Oprócz wejść na telefon analogowy i ISDN, FRITZ!Box wyposażono w stację bazową DECT (dla 5 słuchawek). Rozwiązanie umożliwia współdzielenie dysków i drukarek w sieci, a serwer multimediów pozwala odtwarzać pliki muzyczne, gdy komputer jest wyłączony. Bezpieczeństwo połączeń gwarantuje fabrycznie aktywne szyfrowanie WPA.

Cisco Systems UnifiedCommunicationsManager 6.1

VoIP i komunikacja IP

System zunifikowanej komunikacji, pozwalający bezpiecznie i niezawodnie zarządzać komunikacją telefoniczną, zintegrowaną komunikacją wideo, konferencjami audio i wideo, pracą grupową oraz informacją o dostępności użytkowników i ich preferencjach komunikacyjnych. Nieodłączną część systemu stanowią aplikacje klientów komunikacyjnych, dostępne zarówno na stacje , jak i na telefony mobilne GSM. Ponadto pozwala on na rozbudowę funkcjonalności poprzez otwarty interfejs API.

Codima Technologies Codima Toolbox

VoIP i komunikacja IP

Codima umożliwia analizę infrastruktury VoIP, uwzględniającą jakość połączeń. System zapewnia automatyczne mapowanie zasobów sieciowych w środowisku MS Visio, bazując na wewnętrznych mechanizmach sieciowych: SNMP, WMI, PING, NetBIOS, co pozwala także rozpoznać status urządzenia i zainstalowany hardware/soft-ware. Obsługuje funkcje, które ułatwiają analizę i wymiarowanie sieci, zapobiegając niespodziewanym sytuacjom. Rozbudowany system analizy błędów sprzyja wykrywaniu i szybkiemu usunięciu awarii.

Microsoft Communications Server 2007

VoIP i komunikacja IP

Serwer OCS w połączeniu z aplikacją kliencką MS Office Communicator 2007 obsługuje funkcje telefonii IP, instant messaging i sprawdzania dostępności użytkownika. Jeżeli firma korzysta z MS Exchange 2007, można dodać usługi poczty głosowej i automatycznego operatora. Tandem OCS 2007 z Office Communicator pozwala korzystać z najwygodniejszej formy komunikacji za pośrednictwem pojedynczej aplikacji. Integracja OCS z Active Directory i Exchange 2007 umożliwia scentralizowanie codziennych czynności.

Siemens Enterprise Communications OpenStage 80G

VoIP i komunikacja IP

Aparat telefoniczny IP charakteryzujący się nowoczesną stylistyką i wysoką ergonomią. Telefon wyposażono w trzyportowy switch, dotykowe interfejsy regulacji siły głosu (TouchSlider) i koło nawigacyjne (Touch-Guide). Wysoką jakość dźwięku zapewniają specjalne rozwiązania akustyczne oraz szerokopasmowe kodeki G.722. W pełni integruje się z korporacyjnym serwerem usług głosowych zgodnie z protokołem SIP i TDM. Urządzenia te są kompatybilne ze standardem 802.3af zasilania z sieci LAN (PoE) i obsługują aplikacje XML.Teles

VoIPBOX GSM FX

VoIP i komunikacja IP

Urządzenie łączy telefonię IP z siecią GSM i centralką PABX lub telefonami analogowymi. Obsługuje do 8 jednoczesnych połączeń. Mechanizm LCR kieruje połączenia do sieci, w której koszt rozmowy jest najniższy. Może pełnić funkcję serwera SIP, obsługuje 4 kanały GSM/karty SIM, 4 porty FXS i 8 kanałów VoIP. Obsługuje też translację adresów telefonicznych na IP - ENUM, tunelowanie STUN, konwersję e-mail do SMS i H.323.Umożliwia automatyczne przełączanie rozmowy do sieci ISDN w razie awarii bramki SIP/GSM.


TOP 200