Vivid Games: Producenci gier mają problem ze znalezieniem pracowników

Polscy producenci gier komputerowych mają coraz więcej problemów z zatrudnianiem nowych pracowników - zwracają wagę przedstawiciele firmy Vivid Games. Poszukiwane są właściwie wszystkie specjalizacje związane z produkcją gier od programistów przez grafików, designerów aż po producentów.

Przedstawiciele polskich producentów gier komputerowych mówią, że mimo dobrych warunków pracy i bardzo rozwojowej branży znalezienie odpowiednich specjalistów z doświadczeniem do pracy to długi i ciężki proces. "W ciągu kolejnych kilku miesięcy planujemy zatrudnić kilkadziesiąt osób na różne stanowiska. Zdajemy sobie sprawę, iż czeka nas trudne zadanie, ale liczymy że oferowane warunki pracy, możliwości rozwoju w ciekawej branży oraz opinie naszych obecnych pracowników pozwolą nam zakończyć rekrutację z powodzeniem"- mówi Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games, specjalizującego się w produkcji gier na urządzenia przenośne.

Podczas zakończonych niedawno branżowych targów GameDay w Sosnowcu, praktycznie każdy z prelegentów kończył swoje wystąpienie apelem do publiczności o zgłaszanie swoich kandydatur do pracy. "Moim zdaniem w branży w Polsce otwartych jest co najmniej 200 nie obsadzonych stanowisk we wszystkich specjalizacjach. Prawie każde studio developerskie szuka pracowników"- uważa Remigiusz Kościelny. Jego zdaniem problem wynika z tego, że w Polsce jest bardzo mało kierunków, szkół prywatnych czy kursów szkolących w kierunku game-devu. Nawet jeśli takie się odbywają to rzadkością jest prowadzenie ich w modelu współpracy z developerami. Efektem tego ludzie kończący takie studia czy kursy nie są odpowiednio przygotowani do pracy.

Zobacz również:

  • Lider polskiej branży gamingowej przejęty przez Chińczyków
  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej

Częściowym rozwiązaniem problemu jest intensyfikacja współpracy developerów z uczelniami. "Zaangażowaliśmy się i regularnie prowadzimy wykłady na wydziale Informatyki Politechniki Łódzkiej, która ma specjalizację związaną z game-devem. Takie inicjatywy są bardzo potrzebne" - podkreśla Remigiusz Kościelny.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200