Vivendi kupi MP3.com

Francuski gigant medialny przejmie popularny serwis muzyczny. Wartość transakcji wyniesie ponad 370 mln USD.

Francuski koncern medialny Vivendi Universal stanie się właścicielem serwisu muzycznego MP3.com. Wartość tego ostatniego wyceniono na 372 mln USD. Według przedstawicieli Vivendi to posunięcie jest podyktowane chęcią przejęcia technologii dystrybucji muzyki w Internecie, opracowanej przez MP3.com. Ma ona pozwolić francuskiemu gigantowi na skuteczne konkurowanie w tej dziedzinie z innymi potentatami muzycznymi, którzy chcą rozpocząć sprzedaż utworów muzycznych online. Największy konkurent Vivendi - Bertelsmann - tworzy wraz z AOL Time Warner, RealNetworks oraz wytwórnią płytową EMI płatny serwis MusicNet. Vivendi wspólnie z Sony pracuje natomiast nad własną usługą nazwaną Duet. Ma być ona dostępna na stronach portalu Yahoo! jeszcze latem tego roku.

Przejęcie MP3.com przez Vivendi prawdopodobnie położy kres kłopotom prawnym tego pionierskiego serwisu. Do tej pory MP3.com był zmuszony wypłacić różnym wytwórniom płytowym ok. 130 mln USD z tytułu odszkodowań za udostępnianie w Internecie utworów chronionych prawami autorskimi.

Zobacz również:

  • McAfee Enterprise i FireEye połączyły się pod marką Trellix
  • Adobe przejmuje firmę Figma
  • Oracle tnie koszty i zwalnia pracowników?
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200