Vista - jedna płyta, różne wersje

Koncern Microsoft potwierdził, iż zamierza zmienić model dystrybucji swojego najnowszego systemu operacyjnego, Windows Vista, w porównaniu do poprzednich wydań "okien". Akcja "Windows Anytime Upgrade" ma polegać na tym, że nabywając wybraną wersję Visty klient otrzyma nośnik zawierający również inne wydania tego OS-a, a o aktywacji danej edycji systemu zadecyduje wykupiona licencja.

Kampania "Windows Anytime Upgrade" ma za zadanie uprościć dystrybucję Visty, zaś użytkownikom ułatwić aktualizację oprogramowania do bardziej zaawansowanej wersji systemu. Przykładowo, kupując wersję Windows Vista Home Premium, użytkownik otrzyma płytę zawierającą również edycję Windows Vista Ultimate, ale do jego dyspozycji pozostanie tylko klucz aktywacji pierwszego z wymienionych wydań. Na potrzeby aktualizacji będzie on musiał jedynie zakupić dodatkową licencję. Jak informowaliśmy w tekście "Nachodzi Vista, będzie kolorowo", wprowadzone zostaną różne wersje kolorystyczne pudełek, aby ułatwić użytkownikom odróżnianie wersji systemów.

Za rozpowszechnianiem różnych wydań Visty na jednej płycie DVD kryją się także względy ekonomiczne - ograniczenie liczby produkowanych nośników przyniesie firmie wymierne oszczędności. O zamierzeniach koncernu w tej materii pisaliśmy już w tekście "Wszystkie Visty na jednej płycie", w którym powoływaliśmy się na informacje anonimowego pracownika Microsoftu.

Z cenami poszczególnych wydań Visty można zapoznać się tutaj.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200