Verizon kupuje AOL

Verizon przejmuje za kwotę 4,4 mld USD korporację AOL (America On Line), a wraz z nią jedną z największych na świecie platform używanych do dystrybuowania reklam oraz przekazywania treści cyfrowych, w tym zasobów wideo.

Verizon (czołowy dostawca usług sieciowych) ma nadzieję, że po przejęciu firmy AOL będzie w stanie stawić czoła takim potentatom działającym w tym sektorze rynku IT, jak Skype, Facebook i WhatsApp. Będzie to możliwe dzięki temu, że wejdzie w posiadanie szeregu nowych technologii, w tym rozwiązań umożliwiających przekazywanie za pośrednictwem połączeń LTE danych multimedialnych oraz opracowanej przez AOL strategii wideo znanej jako OTT (over-the top).

Po sfinalizowaniu transakcji (która ma na dzisiaj postać otwartej oferty) AOL będzie w pełni zależna od firmy Verizon i stanie się jednym z jej oddziałów. Jak zwykle w takich przypadkach transakcja musi jeszcze zostać zaakceptowane przez odpowiednie urzędy. Jeśli tak się stanie można oczekiwać, że zostanie ona sfinalizowana jeszcze latem tego roku.

Zobacz również:

  • "Post-kwantowa" technologia kryptograficzna
  • 8 koncepcji biznesowych, które liderzy IT powinni opanować
  • Oracle może przystąpić do przejęcia firmy Cerner
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200