VeriSign w Polsce
- Jarosław Ochab,
- 14.03.2001, godz. 11:52
MCI Management wraz z Computer Communication Systems tworzą polski oddział firmy VeriSign. Spółka zajmować będzie się obsługą bezpiecznych transakcji internetowych i wydawaniem certyfikatów zaufania.
MCI Management SA oraz Computer Communication Systems SA (CCS) poinformowały o utworzeniu polskiego oddziału VeriSign. Nowa spółka znajduje się w fazie rejestracji. Jej prezesem został Marek Stefański, poprzednio wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w CCS. MCI Management SA objął 51% akcji VeriSign Poland. Kapitał akcyjny firmy wynosi 3 mln zł.
VeriSign Poland SA ma oferować rozwiązania dla bezpiecznej komunikacji w sieci w zakresie obsługi transakcji internetowych, wdrożeń tego typu systemów u klientów i świadczenia usług doradczych. Docelowo VeriSign Poland ma stać się instytucją zaufania publicznego przyznającą certyfikaty elektroniczne, w ramach ustalonych przez przyszłą ustawę o podpisie elektronicznym.
Zobacz również:
Dla potrzeb firmy powstanie centrum przetwarzania danych, za pośrednictwem którego będą obsługiwane transakcje i komunikacja z wykorzystaniem infrastruktury klucza publicznego PKI. Jak informują przedstawiciele CCS, VeriSign Poland rozpocznie działalność po zakończeniu budowy tego centrum, co ma nastąpić w ciągu kilku miesięcy.
Firma nie ujawniła kosztów przedsięwzięcia. Jej przedstawiciele utrzymują jednak, że sięgną one kilku mln USD.