Vercom przejął spółkę FreshMail

Spółka technologiczna Vercom sfinalizowała zakup 100 proc. udziałów w firmie FreshMail, dostawcy usług e-mail marketingu w Polsce. Ocenia się, że transakcja umożliwi niemal podwojenie liczby klientów obsługiwanych przez Grupę Vercom.

Vercom

W minionym roku FreshMail wypracował przychód na poziomie 14 mln zł. Vercom kupił 100 proc. jej udziałów, a wartość transakcji z uwzględnieniem earn-out wyniesie nie więcej niż 27 mln zł. FreshMail współpracuje z grupą ponad 6,5 tys. klientów, którymi są zarówno duże firmy, jak i rosnące małe oraz średnie firmy. Wśród nich można wymienić m.in.: Onet, Decathlon, Orange czy Multikino.

Warto przypomnieć iż Vercom zakończył zaledwie dwa miesiące temu IPO, pozyskując wtedy środki w wysokości 180 mln zł. Jak informuje, mają być w większości przeznaczone na akwizycje podmiotów działających w regionie Europy Środkowowschodniej w obszarze CPaaS (Communications Platform-as-a-Service).

Zobacz również:

  • Ta inicjatywa ma ułatwić firmom zadanie wdrażania systemów AI
  • Yahoo kupiło kolejną platformę informacyjną

Komentując transakcję Krzysztof Szyszka (prezes zarządu Vercom) powiedział: „Cieszę się, że łączymy siły z FreshMailem, jest to jeden z kluczowych dostawców usług e-mail marketingu w Polsce z mocnym i rozpoznawalnym brandem. Wierzę, że wspólnie stworzymy bardzo silny podmiot, który śmiało będzie mógł konkurować z globalnymi graczami w segmencie CPaaS. Dzięki transakcji rozszerzamy bazę o ponad 6,5 tys. klientów, co umożliwia mocne synergie cross-sellingu naszych komplementarnych kanałów komunikacji, w szczególności SMS, ale również push i OTT. Dostrzegamy także znaczące synergie kosztowe i przychodowe związane ze zwiększeniem rentowności biznesu FreshMail”.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200