Uwierzyć ponownie
- Andrzej Maciejewski,
- 28.11.2005
Podczas konferencji CA World 2005 wiele uwagi poświęcono promowanej przez CA nowej koncepcji zarządzania zasobami informatycznymi - Enterprise IT Management (EITM).
Podczas konferencji CA World 2005 wiele uwagi poświęcono promowanej przez CA nowej koncepcji zarządzania zasobami informatycznymi - Enterprise IT Management (EITM).
Andrzej Maciejewski
LAS VEGAS
Konferencja CA World 2005 była okazją do zaprezentowania klientom, partnerom i dziennikarzom nowej nazwy (Computer Associates będzie się teraz nazywał krótko CA) i strategii promowanej hasłem "Believe Again". Zarząd CA na wszelkie sposoby stara się zakomunikować, że spółka zostawia za sobą kłopoty z przeszłości i jest na właściwej drodze do odzyskania dobrej kondycji finansowej.
"Naszym celem jest unifikacja i uproszczenie zarządzania korporacyjnymi zasobami IT. Wszystko po to, aby przedsiębiorstwa mogły łatwiej zarządzać kosztami, ryzykiem, planować inwestycje IT zgodnie z obecnymi i przyszłymi kierunkami rozwoju" - zapowiedział John Swainson, dyrektor zarządzający CA. Potwierdzeniem tych deklaracji ma być tegoroczna propozycja produktowa CA. Trzydziestka nowych lub unowocześnionych narzędzi do zarządzania zasobami i bezpieczeństwem została zintegrowana za pomocą CA Integration Platform. Elementami integrującymi są m.in. wspólna baza danych MDB (Management DataBase) i ujednolicony interfejs użytkownika, który pozwala z jednego miejsca śledzić dane pochodzące z wielu aplikacji, monitorujących różnorodne systemy w przedsiębiorstwie.
Przeprowadzona w Las Vegas jednoczesna premiera tylu aplikacji i narzędzi miała przekonać klientów CA, że firma z powodzeniem wprowadza w życie nową koncepcję o nazwie Enterprise IT Management (EITM).
Zarządzanie w nowej wersji
W czasie CA World 2005 przedstawiciele firmy zaprezentowali kolejne wersje zestawów narzędzi do zarządzania infrastrukturą - Unicenter 11 i zarządzania tożsamością - Identity Manager. Nowa wersja Unicenter przynosi możliwość wymiany - poprzez wspólną bazę danych MDB - informacji o zasobach IT pomiędzy elementami tego pakietu, jak również innymi produktami opracowanymi przez CA pod kątem koncepcji EITM. Producent zapowiada także postępującą integrację z narzędziami innych dostawców.
Nowością w Unicenter 11 jest wprowadzenie kontroli nad innymi narzędziami pakietu z poziomu pojedynczego portalu. Wśród zupełnie nowych aplikacji tego pakietu znalazły się analityczne rozwiązania Unicenter Asset Intelligence i Unicenter Service Intelligence.
Z kolei kolejna wersja Identity Manager zawiera rozwiązania przejęte w listopadzie 2004 r. wraz ze spółką Netegrity. Produkt ten powinien trafić do sprzedaży jeszcze przed końcem roku. Nowa wersja Identity Manager pozwala na integrację systemu Netegrity IdentityMinder z rozwiązaniem eTrust Admin. Dzięki temu zwiększa się liczba aplikacji, w których można zarządzać kontami użytkowników z poziomu Identity Managera. Na 2006 r. zapowiedziano integrację kolejnych, przejętych wraz z Netegrity rozwiązań - Netegrity SiteMinder i Netegrity TransactionMinder.
W poszukiwaniu wzrostu
W czasie ostatniego roku od objęcia posady John Swainson, nowy szef CA, przeprowadził gruntowną reorganizację firmy, powołując całkowicie nowy zarząd, przed którym postawił zadanie doprowadzenia firmy do szybkiego wzrostu. Ma w tym pomóc utworzenie czterech głównych działów biznesowych zajmujących się kluczowymi dla CA obszarami działalności: zarządzaniem infrastrukturą, zarządzaniem bezpieczeństwem, składowaniem danych i BSO (Business Service Optimalization).
Tradycją zjazdów CA jest prezentacja trendów technologicznych istotnych z punktu dalszego rozwoju oferty spółki. Yogesh Gupta i Don LeClair - przedstawiciele działu technologicznego firmy - wskazywali na rosnącą popularność sieci bezprzewodowych, coraz większe upowszechnienie urządzeń mobilnych w rękach pracowników, a także nabierającą na znaczeniu technologię RFID. W opinii przedstawicieli CA, nie mniej charakterystycznym procesem dla współczesnego świata IT jest konwergencja sieci, a także popularność architektury SOA i usług sieciowych.
Zagraniczna strategia
CA chce także zwiększyć swoje zaangażowanie w rozwój rynków lokalnych. Za region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) odpowiada - powołany w czerwcu br. - Andrew Dutton. Piastował on wcześniej podobną funkcję w BEA Systems. Jego zadaniem będzie zwiększenie przychodów CA z tej części świata, sięgających obecnie ok. 1 mld USD rocznie.
Do czterech głównych działów, wydzielonych na szczeblu globalnym CA, Andrew Dutton dołączył w regionie EMEA rozwiązania dedykowane komputerom mainframe. O poświęceniu tej platformie wielkiej uwagi świadczyć ma m.in. niedawna inwestycja CA w Czechach, gdzie powstaje centrum kompetencyjne mainframe. Kolejnym etapem reorganizacji działań spółki w tej części świata jest podział 33 krajów regionu na pięć obszarów. Polska, Rosja i inne kraje naszego regionu, a także kraje arabskie i afrykańskie wchodzą obecnie w skład rynku wschodniego.