Usługi sieciowe 48/7

Zapomnijmy o usługach sieciowych 24/7 (dostępność przez 24 godziny na dobę i przez siedem dni w tygodniu). Cisco twierdzi, że dzięki nowym technologiom w 2013 r. operatorzy sieci komputerowych i telekomunikacyjnych będą oferować klientom usługi zgodne z modelem 48/7.

Jak to możliwe? Cisco definiuje dostępność w specyficzny sposób i twierdzi, że dzięki rozwiązaniom typu "multitasking" (wielozadaniowość) i wielu dodatkowym usługom, które będą realizowane w tle, można mówić o modelu 48/7. Chodzi tu głównie o takie usługi realizowane w tle, w trybie online i równolegle, jak wykonywanie kopii zapasowych danych, pobieranie przez klientów danych w trybie peer-to-peer czy też automatyczne aktualizowanie oprogramowania używanego przez klienta.

Według Cisco już dzisiaj można powiedzieć o dostępności zgodnej z modelem 36/7. W 2013 roku 36/7 zamieni się na 48/7, ponieważ klienci będą korzystać z wielu nowych usług, które nie będą od nich wymagać aktywności. Klienci będą mogli np. pobierać i zapisywać na przenośnych telefonach wiadomości e-mail, oglądając w tym samym czasie mecz lub biorąc udział w webowej konferencji.

Zobacz również:

  • Darmowy hosting bije rekordy popularności
  • Wirusy na Androida - popularne i niebezpieczne zagrożenia
  • Microsoft Office 365 - lista wersji, najważniejsze zmiany dla biznesu

Duży wpływ będą tu miały nowe usługi wideo realizowane w trybie online. Zdeterminują one sposób w jaki użytkownicy korzystają z usług sieciowych. Cisco zakreślił wizję multimedialnej przyszłości internetu w opracowanym przez siebie dokumencie "Cisco Visual Networking Index: Forecast and Methodology, 2008-2013", który znajduje się tutaj.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200