Usługi internetowe ze znakiem jakości
- 10.01.2002, godz. 12:24
Internet Partners opracowała i wdrożyła system umożliwiający zawieranie z odbiorcami usług tej firmy umów typu SLA (Service Level Agreement). Umowa SLA precyzuje gwarantowany poziom dostępności do sieci i przewiduje określone konsekwencje finansowe, jeśli nie zostanie on zapewniony.
Internet Partners opracowała i wdrożyła system umożliwiający zawieranie z odbiorcami usług tej firmy umów typu SLA (Service Level Agreement). Według Marcina Sikorskiego, dyrektora ds. sprzedaży tej firmy, jest to pierwsza tego typu oferta na polskim rynku.
Umowa SLA precyzuje gwarantowany poziom dostępności do sieci i przewiduje określone konsekwencje finansowe (do maksymalnej wysokości miesięcznej opłaty) jeśli nie zostanie on zapewniony, niezależnie od przyczyny, także w wypadku gdy zakłócenia nastąpiły wskutek awarii w innych systemach np. na łączach Telekomunikacji Polskiej SA.
Zobacz również:
- Apple i Arm stawiają na długofalową współpracę
- Dzięki temu porozumieniu produkcja pamięci HBM4 powinna ruszyć za dwa lata
Wdrażanie systemu trwało ponad pół roku. Obecnie wszyscy odbiorcy usług Internet Partners mają formalnie przypisany odpowiedni poziom SLA, ale egzekwowanie gwarancji jakości usług wymaga formalnego podpisania odpowiednich, zmodyfikowanych umów z tą firmą. Jak zapewnia Marcin Sikorski nie wiąże się to ze zmianą wysokości uzgodnionych wczesniej opłat, chyba że użytkownik chce zmienić zakres usług lub zwiększyć poziom gwarantowanego poziomu ich jakości. System kontroli zależy od odbiorców, którzy mogą go instalować we własnym zakresie, choć w najbliższych miesiącach, Internet Partners planuje udostępnienie na swojej stronie WWW informacji statystycznych dla odbiorców usług.