Usługa Google Domain wkroczyła w nową fazę

Premiera usługi Google Domain miała miejsce w 2015 roku, ale do dzisiaj znajdowała się w fazie rozwoju beta. Przez cały ten czas była dostępna tylko w USA, gdzie w podstawowej wersji kosztowała 12 USD rocznie. Obecnie jest już ogólnodostępna i można z niej korzystać w 26 krajach, w tym w Polsce

Źródło: Google

Generalna zasada jest taka, że domeny Google Domain mogą kupować tylko ci użytkownicy, których adres rozliczeniowy znajduje się w obsługiwanym przez Google kraju. Mają oni do wyboru ponad 300 różnych domen i płacą za usługę 18 USD rocznie. Chcąc zachęcić użytkowników do korzystania z tej usługi, Google stworzył witrynę domains.google i w ramach promocji trwającej do połowy kwietnia oferuje obniżoną o 20% cenę.

Wśród funkcji dostępnych dla użytkowników znajduje się możliwość utworzenia do 100 aliasów e-mail powiązanych z własną domeną i przekierowania ich na istniejące konto e-mail, a także dostęp do systemu nazw domen Google i narzędzi, takich jak Google Ads i Search Console. Użytkownicy mają również do dyspozycji takie opcje, jak rejestrowanie prywatnych danych, dwuetapowa weryfikacja tożsamości oraz bezpłatne rozszerzenie zabezpieczeń systemu nazw domen.

Zobacz również:

  • Trwają prace nad komputerami symulującymi działanie ludzkiego mózgu
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • WordPress sprzedaje domeny z gwarancją na sto lat

Google oferuje też użytkownikom chcącym tworzyć profesjonalnie wyglądające portale lub sklepy internetowe bez konieczności kodowania, możliwość korzystania z usług profesjonalnych twórców internetowych stron. Chodzi tu o takie platformy, jak Shopify, Squarespace, Bluehost i wiele innych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200