Urządzenia iPod odchodzą definitywnie do lamusa

Można powiedzieć śmiało, że mamy do czynienia z końcem pewnej epoki. Apple ogłosiło bowiem wczoraj, że podjęło decyzję o zaprzestaniu produkcji urządzenia iPod Touch, czyli ostatniego znajdującego się ciągle w jego ofercie modelu multimedialnego odtwarzacza iPod.

Dlatego urządzenie to – będące przez lata wizytówką firmy Apple - będzie teraz można kupować w sklepach tylko do momentu wyczerpania się zapasów w magazynach. A trzeba wiedzieć, że pierwszy iPod pojawił się na rynku wiele lat temu, bo pod koniec 2001 roku. Był wtedy prezentowany przez nie żyjącego już założyciela firmy Apple, czyli Steve’a Jobsa.

Decyzja ta nie jest dla nikogo zaskoczeniem i była od dawna oczekiwana. Przez wiele lat iPody były podstawowym produktem firmy Apple, ale w ostatnich latach wraz z pojawieniem się takich urządzeń, jak iPhone, iPad czy nawet Apple Watch, zainteresowanie nimi malało i ostatnio było minimalne. A trzeba wiedzieć, że iPody oferowały całą gamę usług. Nie oferowały jednak tych możliwości co smartfony iPhone, co właściwie przesądziło o ich losie.

Zobacz również:

  • PCI-SIG publikuje założenia kolejnej wersji specyfikacji PCIe
  • Apple sprzedaje sprzęt bez wsparcia dla nowych systemów

Dlatego z czasem coraz więcej osób odstawiało na bok iPody i kupowało smartfon, co oznaczało iż Apple uznało wreszcie, że czas odesłać to urządzenie do lamusa. iPody będzie można teraz kupować od firmy Apple lub jej partnerów handlowych, ale tylko do momentu, w którym wyczerpią się zapasy.

Urządzenie iPod Touch zawiera procesor A10, wyświetlacz o przekątnej 10 cali oraz aparat z matrycą 8 megapikseli. Za model z pamięcią 32 GB trzeba zapłacić ok. 200 USD. Modele z pamięciami 128 GB lub 256 GB kosztują odpowiednio ok. 300 lub 400 USD. Dlatego użytkownicy wolą kupować smartfony, które zawierają dużo szybsze procesory oraz nowoczesne aparaty fotograficzne, nie mówiąc już o wsparciu technicznym i możliwości instalowania kolejnych wersji systemu operacyjnego czy poprawek wzmacniających ich bezpieczeństwo.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200