Ukraina walczy ze spamem
- Paweł Krawczyk,
- 22.04.2005, godz. 17:51
Spam stanowi coraz większy problem także dla naszych wschodnich sąsiadów. Senat Ukrainy będzie w najbliższym czasie rozpatrywał zmiany do ustawy o reklamie, regulujące m.in. reklamę w mediach elektronicznych. Na celowniku nowego prawa znalazł się właśnie spam.
Kluczowy zapisem ustawy jest zezwolenie ma wysyłanie masowych mailingów
reklamowych wyłącznie za uprzednią zgodą adresata. Ukraina wybrała zatem
bezpieczniejszy z punktu widzenia konsumenta model "opt-in". Każdy
mailing powinien ponadto zawierać szczegółowe informacje o nadawcy oraz
pozwalać adresatowi na wypisanie się z listy przy czym wielkość
czcionki, którą są podane te informacje musi być przynajmniej taka sama
jak pozostałego tekstu reklamy.
Ciekawostką ukraińskiej ustawy jest szczegółowość z jaką autorzy
określają co jest a co nie jest masowym mailingiem. Opisanym regulacjom
podlegają wszystkie podmioty wysyłające w ciągu doby listy do więcej niż
2500 adresatów, w ciągu miesiąca - 25 tys. lub do 250 tys. w ciągu roku.