Ujednolicona komunikacja w spółce gazowej

Dolnośląska Spółka Gazownictwa zdecydowała się wdrożyć rozwiązanie ujednoliconej komunikacji na podstawie Microsoft Lync 2010 i w ten sposób usprawnić komunikację i współpracę w firmie.

Ze względu na rozproszenie oddziałów koszty związane z podróżami służbowymi pracowników były bardzo wysokie. Dotychczas stosowany system miał wiele ograniczeń. Dlatego Dolnośląska Spółka Gazownictwa szukała rozwiązania, które pozwoliłoby na zwiększenie efektywności pracy w całej firmie.

"W naszej organizacji pracownicy chętnie korzystają do szybkiej wymiany informacji z różnego rodzaju komunikatorów internetowych. Taka forma jest często sprawniejsza niż telefon czy e-mail. Jako dział IT nie byliśmy zainteresowani rozwiązaniami typu Gadu-Gadu, które powodują, że cały przepływ informacji odbywa się przez zewnętrzne serwery pośredniczące. Dodatkowo nowe narzędzie miało oferować możliwość prowadzenia wideokonferencji jeden do jednego i współdzielenia pulpitu, a nawet tej samej aplikacji" - mówi Marcin Sokołowski, kierownik Działu Wsparcia Użytkowników w Dolnośląskiej Spółce Gazownictwa.

Wdrożenie rozwiązania Microsoft Lync Server 2010 pozwoliło rozwiązać istniejące problemy poprzez umożliwienie komunikacji użytkowników z dowolnego miejsca, w sposób bezpieczny i efektywny kosztowo. Dzięki nowej platformie w programach Microsoft Outlook, SharePoint i innych aplikacjach pakietu Office domyślnie są widoczne informacje o obecności konkretnych użytkowników, czyli o tym, kto jest dostępny przy komputerze, nieobecny lub zajęty. Aktywowana ikona obecności umożliwia szybkie rozpoczęcie konwersacji z poziomu aplikacji - jednym kliknięciem, co podnosi efektywność komunikacji i znacząco skraca czas realizacji projektów. Wdrożenie pełnego systemu zajęło niecałe trzy tygodnie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200