Udany debiut Allegro

Spółka Allegro.eu zadebiutowała na warszawskim parkiecie 12 października. Kurs akcji na otwarciu wzrósł aż o 51,2% - to bardzo ważny moment dla polskiego rynku e-commerce.

Udany debiut Allegro

Francois Nuyts, prezes Allegro. Fot. mat. Allegro

Dziś w centrum uwagi znalazł się niezwykle udany debiut firmy opartej na nowoczesnych technologiach. Jak czytamy w komunikacie, wartość przeprowadzonej oferty publicznej akcji Allegro wyniosła 9 mld 182 mln 608 tys. 677 zł. To więcej niż wynosiły dotychczasowe rekordowo wysokie IPO – PZU i PKO Bank Polski.

Sukces Allegro pokazuje, jak można zmonetyzować innowacyjne rozwiązania, m.in. do analityki dużych zbiorów danych i dlaczego warto dbać o customer experience.

Należące do spółki Allegro.pl to największa elektroniczna platforma handlowa w Polsce, w grupie jest też porównywarka Ceneo.pl. To także baza ponad 12 mln aktywnych użytkowników i oferta niemal 120 tys. firm. Średnia liczba transakcji miesięcznie to 32 mln, a dziennie - ponad 750 tys. Jak wynika z wyliczeń PAP Biznes, w 2019 r. Allegro miało aż 40-proc. udział w polskim rynku e-commerce. Firma została założona w 1999 r., przez Arjana Bakkera i śmiało można powiedzieć, że były początki polskiego handlu elektronicznego.

Zysk netto spółki wzrósł w I połowie 2020 rok do roku do 288,7 mln zł, ze 195,7 mln. zł.


TOP 200