USA: w tym roku rozpoczął się drugi boom internetowy

W pierwszych trzech miesiącach br. wydano za oceanem 2,3 mld USD na promocję w Internecie – wynika z szacunków Interactive Advertising Bureau. To najwyższa kwota od momentu, kiedy IAB zaczęło monitorować rynek e-reklamy, czyli od 1996 roku.

Dla porównania w pierwszym kwartale minionego roku na reklamę internetową przeznaczono w USA 1,6 mld zł. W zestawieniu z tegorocznymi wynikami, mamy do czynienia z prawie 40% wzrostem.

Prezes IAB przyznał, że wyniki za I kw. br. były dla niego zaskoczeniem, bo nie spodziewał się tak dużego wzrostu. Jednocześnie dodał w komentarzu dla Cnet.com, że w tym roku będziemy mogli mówić o narodzinach nowego boomu internetowego. Emarketer – firma zajmująca się badaniem rynku internetowego – szacuje, że w tym roku liczba użytkowników Internetu w USA przewyższy liczbę widzów telewizji kablowej.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?

Co więcej, eMarketer jest zdania, że w tym roku wydatki na e-reklamę obejmą kwotę 8,4 mld USD, co będzie oznaczać uzyskanie wyższych przychodów niż podczas pierwszego boomu internetowego w 2000 roku.

Więcej informacji na ten temat:

http://www.internetstandard.pl/news/66713.html

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200